Alla inlägg under juli 2007

Av Jessica - 29 juli 2007 19:35

Isabelle har lärt sig att klappa händerna nu! Hon är så söt när hon gör det. Ska försöka fånga det på bild och lägga upp.


Just det igår nä vi va hemma hos Bella, Richard och Justin så träffade vi ett riktigt litet busfrö. Justin är helt galen och klättrar och ställer sig upp mot allt. Han är så tidig i utvecklingen. Han är ju bara 6 1/2 månad och ställer sig upp mot saker hela tiden. Duktig är han iallafall, och busig... :-)

Av Jessica - 29 juli 2007 19:32

Gud va tiden går fort när man nu är tillbaka på jobbet. Har hur kul som helst men det är bara sååå mycket att göra.


Igår kväll va vi bjudna hem till Bella med familj på middag. Åt va de kallar Gotlands macka, lite knasig rätt som jag va otroligt skeptisk åt men smakade utöver mina förväntningar :)

 Isabelle va dock inte på sitt bästa humör igår, troligtvis tänder på gång nu. Hon vill inte äta och bara ha närhet, hon sover även jätte konstigt och oroligt. Igår hade hon lite feber också. Hoppas de kan kravla sig upp snart.

Av Jessica - 26 juli 2007 20:08

Idag va jag på jobbet och hade möte med min receptionschef inför min nya tjänst. Vi la upp lite vad jag måste lära mig osv. Tycker det ska bli sååå kul, detta är min chans!

Vi kom till jobbet strax efter 10 jag och Isabelle och va där i 3 timmar så hon va riktigt trött efter det och somnade i vagnen. Gick och köpte mig en macka på upper crust och satte mig på kajen på Riddarholmen och njöt av det fina vädret och min nya tjänst. Är riktigt stolt över mig själv så förlåt om jag låter skrytsam.


Hahah just det, är bara så typiskt, när jag satt på kajen på Riddarholmen kom det en buss med japaner. Är bara för kul att se de med sina kameror och ta kort på varandra i massa olika poser framför stadshuset. Alla ha fina små digitalkameror...tror inte att nån lägger pengar på snygga moderna kläder utan allt läggs på teknik.... Roligt va det att se de med kameror. Bara för det kom jag och tänka på Sabina! För ett antal år sen va vi på teknikmagasinet och skulle köpa filmrullar till hennes kamera. Vi va då totalt inne i pojkband och började räka ut hur många filmrullar hon behövde till Backstreetboys konserten och Okej dagen mm. Tror det blev 13 filmrullar hon handlade och han i kassan utbrister "Du är ju värre än Japanerna" Hahah kommer du ihåg det vännen??


Inatt är sista natten för Björn sen är han ledig till Onsdag nästa vecka.... själv ska jag jobba lördag-tisdag så vi lär inte ses alltför mycket men lite iallafall. Jag jobbar ju normala 8 1/2 timmes pass och inte 12 som han.

Imorn har vi iallafall varnadra så vi ska mysa med en film på kvällen tänkte vi, funderar på att hyra Blood Diamond med Leo DiCaprio... nån som sett den?


Nu ska jag ta och plocka undan lite och sminka av mig innan Las Vegas börjar, sen blir det till att sova eftersom Isabelle somnade redan kl 19 nu ikväll.


Nattinatti

Av Jessica - 26 juli 2007 19:51

Min tjej är så duktig, nu dricker hon själv ur nappflaskan utan problem!

Av Jessica - 26 juli 2007 19:44

Igår så fick jag och Bella (kompis) vår låt.

Hon sa att det va sån tur att hon hade mig och att hon inte visste vad hon skulle ha hittat på om dagarna om inte vi kunnat ses. Då började jag sjunga på denhär låten:

Va det är bra att jag har dig,

Va det är bra att jag har dig.

Va det är bra att vi har oss,

och jätte bra är det förstårs.

Att vi får träffas varje dag,

och va tillsammans du och jag.

För ingen, nä ingen vill va ensam.


Känner ni igen den...??

Av Jessica - 26 juli 2007 19:43

Jag fick tjänsten jag tidigare skrev om som service manager på mitt jobb. Ska bli så kul att jobba som det, kan knappt vänta! Börjar den 3 september så då blir det Björn som får vara pappaledig istället.

Av Jessica - 26 juli 2007 19:38

Isabelle sover redan men oroligt. Har varit så sen vi kom till Dalarna, hon vaknar en liten stund efter att hon somnat. Vet inte om hon vaknar av mardrömmar eller så för hon somnar lätt om igen.


Bloggade inget igår för jag va så trött. Igår så va vi först på BVC och kollade lite längd och vikt. Nu väger hon 9900g och är 75 cm lång, stor min flicka e :)

Efter det så gick vi upp till Sickla och shoppade en massa! Sen kom Bella, Richard och Justin. Vi åt lunch och fikade, blev lite mer shopping också :)

Isabelle och Justin kröp omkring på en matta inne i Gallerian och jagade varndra och brottades lite, de va super söta tillsammans. Skulle nästan kunna tro de va syskon som de beter sig ihop.

Av Jessica - 24 juli 2007 22:43

Vi vaknade och gick upp kl halv åtta imorse, tog det lugnt och klädde på oss. Klockan 10 va vi i sickla och shoppade lite. Gick hem för att äta lunch innan vi begav oss in till stan där vi mötte mamma och syster therse. Blev lite mer shopping men min snälla mamma betalade det :) Tack mamma!


Sen begav vi oss hem till mamma och pappa. Pappa hade stolt köpt ett par tuffa byxor och en tröja till Isabelle, är storlek 86 så de är lite stora än sålänge, hon har 74 nu.


Vi åt middag där och fikade. Pappa gjorde en jätte god alkoholfri drink. Han har gått och köpt en mixer och exprimenterar för fullt just nu :) Isabelle tyckte att drinken var kalas god iallafall :)


Imorn åker syster min till Gotland. Hoppas hon får det jätte skoj där. Ta det lugnt bara tjejen.


Nu ska jag nanna kudde, ska snart upp igen. Klockan 9 imorn ska vi vara på BVC sen så ska jag hänga på låset till Sickla igen och shoppa lite mer :) Löning imorn. Har även dragit med mig Bella och Justin sås ka bli kul att ses igen, va några veckor sen sist nu :(


God natt.

Skapa flashcards