Alla inlägg under september 2007

Av Jessica - 29 september 2007 23:33

Idag har vi tagit det jätte lugnt och varit hemma hela dagen. Vi är alla lite förkylda men ingen av oss har feber så man orkar iallafall med dagarna. Isabelle har en förskräcklig hosta och är snorig. Trots det så är hon busig och pigg, fast bara kanske till 90% istället för sina 100% i normalt fall.


Till middag idag åt vi korvstroganof och Isabelle åt som en häst. Hon tycker mycket bättre om att äta själv och samma mat som oss.

Av Jessica - 29 september 2007 23:31

Idag gick Isabelle fyra hela steg! Hon är så duktig min prinsessa, hoppas hon börjar gå snart :)


Hon kan nu säfa fem ord. Mamma, Pappa, Ka (=katt), Hej, Hej då.

Säger man Bravo så aploderar hon.

Säger man Hej då så vinkar hon.

Hon håller på att lära sig att nej är att skaka på huvudet och ja är att nicka.


Är så stolt över min flicka. Pappa gör ett bra jobb med henne om dagarna.

Av Jessica - 24 september 2007 22:25

Ska snart gå och lägga mig. Börjar jobba kl 12 imorn så det blir kanske lite sovmorgon. Sen blir det despan på kvällen :)


God Natt!

Av Jessica - 24 september 2007 22:23

Efter BVC gick vi hem och åt frukost. Sen somnade vi alla 3 och sov på tok förlänge så vi var jätte sega när vi vaknade. En promenad upp till Sickla fick igång oss iallafall.

Kvällen har varit lugn men Isabelle är fortfarande vaken. Hon vill vell umgås så mycket som möjligt med mig innan jag försvinner till jobbet igen. Tur som är så har hon en jätte bra lek pappa och de hittar alltid på nya hyss :)



Av Jessica - 24 september 2007 22:17

Idag va vi på BVC klockan nio på morgonen. Va tvungen att väcka Isabelle halv nio för hon sov då fortfarande. Så typiskt att hon sover länge de dagar man ska iväg.

Väl där så hade vi en underbar dotter som lagade frukost till sin mamma och pappa. Blev omelett (tror jag). Så om nån undrar vad Isabelle önskar sig när hon fyller 1 år om 2 månader, så önskar hon sig ett leksakskök.

Hon skötte sig toppen inne hos barnmorskan och läkaren. Hon är 77 cm nu och vägen 10,7 kg. Min stora flicka :)



Av Jessica - 23 september 2007 12:31

I torsdags hämtade vi ut foton som är tagna på Isabelle. Vart mycket bättre än jag hade förväntat mig eftersom hon var otroligt svårflörtad den dan vi tog de. Nu måste vi införskaffa rmar så får se om jag kanske kan dra med mig Björn till Ikea imorn innan babysimmet.... blir nog svårt men man får försöka ;)

Av Jessica - 23 september 2007 12:28

Klockan halv två gick jag och Isabelle och la oss och då somnade hon äntligen. Sen har hon sovit jätte oroligt hela natten och nästan legat på mig så jag var flera gånger på väg att trilla ur sängen.

Tack och lov har man en snäll kille som gick upp med Isabelle när hon vaknade vid halv nio så jag kunde sova lite till. Nu sover de två middag tillsammans medans jag njuter av lite egen tid med frukost (sen) i lugn och ro.

Snart bär det av till jobbet igen, är ledig imorn dock :)

Imorn ska vi vara på BVC kl 9 och sen har vi babysim på eftermiddagen som jag tänkte följa med på. Ska nog då också passa på att simma några längder i poolen :)

Av Jessica - 23 september 2007 00:31

Hur sjukt är det inte! Klockan är halv ett på natten och Isabelle är pigg som ett troll. Hon jagar just nu katterna och har super kul.

För en timme sen när jag kom hem från jobbet sov hon ju så gott. Vill också sova snart så hon måste somna nu....fast det lär nog dröja hon har en sån fart... och det blir inte bättre utav att pappa ligger på alla fyra på golvet och jagar henne... :) Älskar min familj.

Skapa flashcards