Alla inlägg under mars 2008

Av Jessica - 28 mars 2008 21:42

Inskolningen på dagis idag flöt på och gick jätte bra ända tills slutet. Ett annat dagisbarn puttar först bort Isabelle från en kudde hon sitter på. Sen nyper hon tag i Isabelles hals men Isabelle backar ett steg så hon släpper. Då tar hon tag och nyper Isabelle i kinden så hon börjar gråta. Måste dock pointera att Isabelle INTE ens rörde den andra flickan. Så jag va stolt över Isabelle, våld löser inga problem.

Av Jessica - 28 mars 2008 21:38

Isabelle sover och Björn är ute på bus så jag är helt ensam hemma. Kan dock inte bestämma mig för om det är skönt eller tråkigt bara. Hade nog tyckt det vara skönare om jag sluppit springa in till Isabelle hela tiden. Hon har redan vaknat 2 ggr på en timme. Är vell mycket som spökar nu i hennes huvud efter att ha börjat på dagis.

Önskar att få vara barnfri en natt. Nån som vill vara barnvakt? Har sovit borta från Isabelle 1 gång sen hon föddes, det va på min kusins bröllop... och då sov jag inte många timmar den natten...

Nee sömn vore då underbart att få. Vill sova en heeeel natt utan att vakna av nån annan än mig själv.

Av Jessica - 27 mars 2008 15:58

Jag tror detta med bloggande sprider sig fortare än vinden. Min pappa började blogga för nån månad sen http://morfar.bloggagratis.se

Nu har även min sambo Björn börjat blogga. Honom hittar ni på http://lordbear.bloggagratis.se


Mycket nöjje :)

Av Jessica - 27 mars 2008 15:53

Igår hade vi första dagen för inskolningen på dagis :)

Det gick jätte bra och Isabelle verkar trivas med sina nya kompisar och fröknar. Idag fick t.o.m en liten pojke en kram av Isabelle... får se hur detta ska sluta :)

Än så länge så har vi korta dagar på dagis. Igår va vi där 1 timme, idag och imorn 1h 15 min. Sen med start nästa vecka ökar vi på det lite mer och tanken är att jag ska smyga där ifrån så Isabelle får lära sig att vara där själv.

Imorn ska även Björn följa med och kolla in Isabelles dagis. Jag hoppas att han också kommer tycka det är bra.

Det tar ca 20 min att åka ifrån oss till dagiset så det är ju en liten bit. Men de har bra öppetider, bra personal, fint dagis och en fin innegård. Även hur barnens dagar är verkar bra. De är ute minst 1 gång per dag.

Det jobbiga nu blev dock allt man måste införskaffa. Regnkläder, namnlappar mm. Blir till att leva på vatten och bröd resten av månaden.

Av Jessica - 25 mars 2008 16:26

Jag läser nog inte alltför ofta men ett par böcker per år blir det iallafall.

Nu fick jag låna en bok av min stora syster. Magdalena Graafs själbiografi "Det ska bli ett sant nöje att döda dig". Än så länge har jag bara kommit hälften utav boken men jag kan redan säga att jag rekomenderar den för alla. Skulle nog villa säga att det är en bra bok att läsa för alla då den handlar om hennes resa i livet genom misshandel mm. Så läs den.

Av Jessica - 25 mars 2008 16:22

Då var påsken slut för i år (vilket betyder att jag faktiskt måste ta ner mina julgardiner nu....*skäms*).

Påskafton spenderade vi hemma hos syster min i Hässelby. Det blev en påskafton fylld med massa god mat, vilket var helt underbart för min mage då jag va ganska så hungrig.


Imorn har Isabelle sin första inskolningsdag på sitt dagis :)

Ska bli spännande, måste dock erkänna att JAG faktiskt är lite nervös....

Kommer säkert gå jätte bra. Enda problemet är att vi ska vara där 09:30, vilket är den tiden vi brukar gå upp på mornarna.... Får hoppas Isabelle somnar tidigt ikväll.


Av Jessica - 25 mars 2008 16:21

Då var det premiär för ett nytt inlägg på bloggen som blir skrivet med min NYA bärbara rosa fina dator :)

Är hur glad som helst över min ögonsten, den är sååå fin och faktiskt min första helt egna dator. Har aldrig tidigare ägt en dator men nu så :)))

Tack Björn! :-)


Av Jessica - 11 mars 2008 17:46

Äntligen har vi fått en dagisplats till Isabelle. Hon börjar sin inskolning den 26 mars på ett dagis på södermalm. Det tar oss 15 min med bussen dit så man får vell säga att det är okej. Självklart hade det varit bäst att få ett dagis här i Hammarby sjöstad men det är ju omöjligt.


I vilket fall som helst så känns det skönt att hon ska börja på dagis. Det är inte lika kul att vara hemma längre då hon kräver så mycket mer än att bara vara med mig. Jag har nog blivit väldigt tråkig enligt henne. Hon tycker det är mycket roligare att springa och leka med andra barn. Det ger henne mycket mer stimulans.


Vad gör vi annars om dagarna. Vi har gått på babysim men hade sista dagen förra veckan. Annars så är vi ibland ute och leker på gården i sandlådan. Kanske går förbi nån park och gungar och leker lite. Tar en tripp upp till Andys lekland i Sickla. Hoppas påa tt få träffa Justin och hans mamma. Mest av allt hänger vi på Järnets cafe i Gamla stan. Isabelles gudmor jobbar ju där så då får även jag lite sällskap :)



Isabelle är vell den lilla maskotten där nu som vinkar hej och hej då till alla gäster. Hon hjälper även till med att soppa lite golv och underhålla alla matgäster :)



Den 14 april är man tillbaka på jobbet igen på heltid. Ska faktiskt bli skönt, jag behöver också den stimulansen hihi. På kvällen den 14 april är det Backstreet boys konsert som gäller. Längtar sjukt mycket! Undrar om man kommer bli 13 igen då...?

Är ju med i deras fanclub (ja jag vet säg inget, jag e mobbad) där har de tävlingar för att vinna platser till soundcheck innan konserten. Vill såå gärna vinna! Men dessvärre är jag inte ensam om det.


 

Skapa flashcards