Alla inlägg under mars 2009

Av Jessica - 30 mars 2009 14:13

Har köpt Vildas första kläder. Kunde inte låta bli, de är bara för super söta.

 

Nu känner man mer och mer att hon börjar bli större. Det är inte samma typ av sparkar längre och hon håller på mer. Men än återstår det 2 månader innan mitt nya busfrö tittar ut.

Snart ska jag iväg och hämta busfrö nr 1 från dagis. Sen blir det en mysig mor och dotter kväll med att måla naglar och mysa :) 


Av Jessica - 26 mars 2009 11:33

Ska snart iväg på manikyr och njuta av att bli ompysslad. Ska bli riktigt härligt. Glad är man också, troligtvis tack vare den vackra solen som lyser på himlen.
Ikväll ska jag hem till Björn och Isabelle och laga mat. Har fått önskemål om mackaronipudding så det får det bli :)

Jobbigt med mitt schema ibland då jag pga inte kan ha Isabelle. Men då får man ta en sväng förbi pappsen hennes och umgås där de timmar man kan.

Njut av solen nu för det ska jag!

Av Jessica - 26 mars 2009 00:41

Då va man inne i v.30 Underbart känns det, nu är det bara ca 10 v kvar innan Vildingfen kommer :)
Börjar känna mig riktigt otymplig dock, blir lätt anfådd och magen tar emot. Tänk då att man ska bli ännu större! Men snart har jag en till liten underbar tjej som visar att hela graviditeten har varit värt allt besvär.

Här är en bild på mig för ca 2 v sen när jag va i v.28 Tro mig, magen har växt mer. Tack och lov så har jag inte gått upp lika mycket i övrigt som jag gjorde med Isabelle.



Av Jessica - 23 mars 2009 22:16

Då var den nya veckan inledd med första dagen snart avslutad. Känns som om det kommer bli en låång vecka. Jobbar hela 6 av 7 dagar :( och efter förra veckans ledighet så är man lite av bortskämd.


Får försöka tänka positivt, återstår fatiskt bara ca 1 mån & 1v tills man går på föräldrarledigt :D
Har tänkt att jobba till sista april och sen njuta hela maj och början av juni. Ska passa på att verkligen ta mig tid för Isabelle då så hon förstår hur mycket jag älskar henne trots att det kommer att komma en ny bebis. Vi pratar alla med henne dagligen och förklarar hur det kommer bli med nya bebisen henne men det måste vara svårt för henne att förstå.

Igår morse va hon så söt, då klappade hon mig på magen på morgonen och pussade bebisen. "Bebisen måste komma ut! Måste hålla lilla henne" som hon säger :)

Nä, nu ropar min säng efter mig. Natti natti.

Av Jessica - 19 mars 2009 14:00

Enligt SMHI skulle det vara sol idag...vet inte vart den hållit hus hitils men nu börjar den klämma sig fram mellan molnen. Hoppas på att de ska bli en klarblå himmel idag igen så ska jag ta mig ut och promenera lite.

Har haft en lyx vecka och varit ledig mån-torsdag. Jobbar imorgon sen ledig helgen igen :)

Så be med mig till solgudarna nu så vi kan få vår :)

Av Jessica - 19 mars 2009 12:03

Vill bara dela med mig av en bild på min underbara dotter. Älskar henne så mycket och älskar det här kortet på henne som jag ofta tittar på när hon inte finns vid min sida.

Av Jessica - 18 mars 2009 20:06

Som alla andra Stockholmare vaknade man till ett härligt solsken idag så visst blev det ett leende på läpparna trots att man skulle gå upp. Iväg med Isabelle till dagis och sen upp till SÖS och min mödrarvård Södra BB där. Passade på att ta en latte och macka till frukost på fiket mitt emot och pratade med min nya fika kompis i telefon eftersom han inte var med ;-) (fikade 2 ggr med Björn igår så vi är numera fikabuddies).


Sen tog jag mig in och bar av till hiss G och upp till avdelningen. Alltid lika mysigt att komma dit och uppleva alla underbara minnen då Isabelle förlöstes. Idag hade jag tur oxå, på vägen till väntrummet visade det sig att dörren till rummet Isabelle såg dagens ljus i för första gången stod öppen så jag kunde ju inte låta bli att inte kika in. Åter igen kom ett leende på mina läppar idag :)


Min barnmorska Monica, som för övrigt är den barnmorska som förlöste mig med Isabelle kollade mina värden. Lite högt blodtryck fortfarande men hon tror det är ganska normalt för mig. Konstigt nog hade mina järnvärden sjunkit till lägre än förra gången trots att jag börjat med tabletter så nu ska vi byta och testa ett par andra. Inte konstigt att jag är så trött hela tiden.

Men i vilket fall som helst så växer magen vilket betyder att Vilda växer och hennes hjärtslag slog fint.

Efter detta besök och underbara väder så köpte jag mig en latte och tod en promenad längst med Årstaviken och hemmåt. Satte mig på en parkbänk på vägen och tänkte tillbaka till i somras då jag och Johan hade vår cyckeltur längst med viken. Det var början till ett helt nytt kapitel av mitt liv :)

Promenerade hela vägen hem om man bortser från båtturen mellan söder och sjöstaden.

Sen har det varit en lugn eftermiddag, tog en tupplur på soffan efter att Björn varit här och hämtat köksbordet med stolar. Får hit Johans imorgon men va plats det blev i lägenheten :-D Har numera ett stort dansgolv att utnyttja!

Kvällen bjuer inte på mycket mer än vila och Greys Anatomy. Ja vila om lilla Vilda vill ta och lugna ner sig. Hon har inte fått sitt namn för ingenting. Men go och glad är jag för det, då vet jag att hon lever iallafall :)

Av Jessica - 16 mars 2009 22:06

Isabelle har ett nytt favorit ord. Tja! Nu i helgen sa hon "Tja pappa" till Börn medans vi pratade i telefon. Vi var snabbt överens om att läraren till detta ord inte kan vara någon annan än Morfar! Isabelle avgudar sina morföräldrar och älskar att åka dit. Hon tycker det är jätte kul att busa runt och få massor av uppmärksamhet av mormor, morfar och Therese.

Här sitter Isabelle och morfar i fotöljen med "allihopa gosedjuren" :) 


Ovido - Quiz & Flashcards