Alla inlägg under april 2009

Av Jessica - 27 april 2009 00:24

I Fredags var Isabelle, jag, Justin och Bella på Skansen.

Vi tog båten över från slussen med 2 busungar som var väldigt ivriga över att få se djuren. Väl inne på Skansen bar det av och man kunde höra mig och Bella skrika hela tiden. -Justin och Isabelle kom hit!! -Nu sitter ni stilla i vagnen! - Spring inte ifrån oss! Orden som ekade var många men kul hade barnen, tufft för oss föräldrar bara.

Tyvär va det inte många djur ute alls men vi fick se björnar, sälar, tuppar och grisar. Sen fick barnen oxå rida ponny. Isabelle tyckte det var jätte kul och blev jätte ledsen när turen va slut. Hon ville så gärna rida igen men då var biljettförsäljningen över :(

Efter några timmar begav vi oss hemåt. Fick då känna på hur det är att vara mamma. Isabelle var på ett riktigt jobbigt humör. När vi gick på bussen ville hon inte sitta i vagnen så vi satte oss på ett säte. Då passade inte det sätet och hon började skrika hysteriskt och vägrade sitta still. Till sist sätter hon sig på golvet nedanför sätet och snyftar. När jag säger att vi måste gå av bussen börjar hon skrika igen och jag blev tvungen att släpa av henne ur bussen. Sen satte hon sig på marken vid norrmalmstorg och bara skrek och vägrade allt. Jag kände mig helt maktlös och visste inte alls vad jag skulle göra, ville helst bara gråta. Till sist säger jag till henne att jag går och att hon själv får hitta hem. Då säger hon att hon vill sova, lägger sig i vagnen och somnar på stört. Vilken pers det var säger jag bara.


Men men, vi fick en mysig kväll här hemma med Justin och Bella på middag. Efter att de gått så somnade Isabelle som en stock och jag med på soffan.


 

 Bilderna är stulna från Bella.


Av Jessica - 24 april 2009 10:59

Idag ska jag och Isabelle gå till Skansen tillsammans med Justin och Bella. Vi väntar bara på att de ska komma hit sen bär det av. Isabelle är riktigt rastlös och springer bara runt i väntan på att Justin ska komma :)

Skriver mer sen om hur besöket blev.

Av Jessica - 23 april 2009 19:54

Äntligen!!

Biljetterna är bokade så snart är vi där :)

Kärleken och jag har länge pratat om att åka till Paris tillsammans och ikväll bokades biljetterna :)
Vi flyger den 7 maj och kommer hem den 10. Kommer att bo på Radisson BLU (Hehe vad annars) och njuta av allt.

För er som undrar, ja jag får fortfarande flyga då. Vi kommer hem 2 dagar innan jag inte får flyga längre. Vilket innebär att när vi kommer hem är det 4 v kvar till beräknad födelse.

På tal om det så tror jag Johan börjar bli lite nervös. Han tjatar om att vi måste packa väskan vi ska ha med oss till sjukhuset och att vi måste ta upp sängen mm hem. Söt han e. Själv tar jag allt med lugn och ro. Det är ju faktiskt 6 v kvar... :-D


Men först PARIS!!


Av Jessica - 23 april 2009 19:48

Isabelle är så underbar hon. Vaknade imorse vid halvåtta. Sen tog vi det lugnt hemma. Hon åt sin frukost vid sitt bord i hennes rum och tittade på... ja Pippi! Inga sura miner bara go och glad. Sen bar det av till dagis och det gick hur bra som helst. Jag lämnade henne glatt ute på gården i sandlådan med en hink och spade. När jag kom och hämta henne strax innan tre var det även där jag fann henne. Undra om hon hade suttit där hela dagen...

Vilda sparkar runt i magen, längtar så efter att få se henne.

Nu har jag bara tre pass på jobbet kvar, jobbar lördag, söndag och torsdag nästa vecka sen är det bye bye :-D

Av Jessica - 18 april 2009 10:45

Skönt med ledig helg. Jobbar nästa helg men det är min sista!! Snart ska jag ta till vara och njuta av min dotter innan min nästkommande dotter kommer. Jobbar knappt 2 v till nu.

Isabelle har kommit hem sen sist jag skrev. Hon sitter just nu och leker med lera medans som alltid pippi visas på hennes tv. Nu har hon alla riktiga pippi filmer som är med små avsnitt. De enda som saknas till samlingen är pippi på rymmen och pippi på de 7 haven.

Vi får se vad vi ska hitta på i helgen, Isabelle har nämnt att hon vill träffa Mormor, Morfar och Therese men vi får se.

Av Jessica - 8 april 2009 11:47

Isabelle har precis åkt härifrån för att åka till Farmor och Farfar i Dalarna. Gud så det känns jobbigt. Har redan hunnit gråta 2 gånger. Första gången kom redan när hon var kvar här hemma imorse. Känner mig som en "chicken mother" och det är precis vad Björn kallar mig. Är orolig för allt med Isabelle just nu. Va försiktig med det, klä henne inte för varmt och inte för kallt. Gör si och gör så, tänk på det och det... Otroligt att han står ut med mig som mamma åt Isabelle just nu och inte att han strypt mig än, han är ju hur kapabel som helst att ta hand om henne själv. Är nog graviditeten som gör att man är som man är.

Får försöka hålla mig sysselsatt tills hon kommer hen igen. Kommer jobba alla dagar förutom fredag så det känns bra. På påskafton jobbarr jag till tre sen kommer Johan och hämtar mig direkt när jag slutat så tar vi oss ut till min syster för lite påskfirande. Får se hur mycket påskmat det blir bara, hade varit så godd med sill och lax men det kan man bara drömma om i 2 månader till.

Ikväll ska jag och kärleken till Kistamässan och se Jeff Dunham och hans  vänner. Ska bli kul å se om han är lika duktig och rolig som de klipp man redan sett med honom. Hoppas det för biljetterna va inte direkt billiga.

Får se vad man ska hitta på fram till dess men jag måste sysselsätta mig annars är inte tårarna långt borta.

Saknar dig redan min prinsessa, hoppas du får det jätte kul hos farmor och farfar med mycket bus och mys i naturen.

 


Skapa flashcards