Alla inlägg under maj 2009

Av Jessica - 31 maj 2009 20:42

Grattis mamma på mors dag.

Du är världens bästa mamma!

Jag älskar dig jätte mycket.


Puss och kram

Av Jessica - 31 maj 2009 20:16

Då är vi inne på de sista timmarna som är kvar av den här helgen. Igår va vi ute hos min farbror i Tumba och firade 3 födelsedagar. Det blev grillning och självklart badning i deras pool. Tack och lov hade Isabelle sina underbara mostrar med sig som hjälpte henne i poolen. Fast hon blev en hejjare på att simma själv i slutet. Ett riktigt litet badmonster.

 

 Hon hoppade även från kanten.

 

 I pausen mellan badningarna så hoppade hon studsmatta.

 

 En annan gör nästan vad som helst nu i slutet av graviditeten för att Vilda ska komma ut.

 

Tack Kent med familj för en riktigt trevlig eftermiddag/kväll hos er. Vi kommer mer än gärna tillbaka :)


Av Jessica - 29 maj 2009 10:50

Tänkte bara dela med mig av lite kärlek :)

Av Jessica - 29 maj 2009 10:45

Vad händer idag då? Igår hade jag fullt upp och idag har jag inga mer planer än att hämta Isabelle från dagis.

Men fint väder är det så ut ska jag i alla fall. Men jag lovar att ta det lugnt...


Hmm Pappa. Jag har hört skvaller om en viss inköpt röra..... Me want!

Av Jessica - 28 maj 2009 10:16

Regn kan faktiskt vara underbart. I alla fall om man är pollenallergiker. Så jag gläds med er att det regnar idag så att det lägger sig efter att ha blivit omkringskjutsade rejält av vinden igår.


Idag blir det en hektisk dag, men eftersom jag måste ta det lugnt så tar vi en hektisk dag i ett lugnt tempo... Det ska shoppas det sista för Vilda, saker ska levereras och hämtas och tillsist blir det en date med Bianca. Så det är lika bra att sätta igång. Först ut: Ett vackert ansikte ska spacklas och bli vackrare :)


See ya

Av Jessica - 27 maj 2009 19:59

Då var röstningen avslutad. Här kommer resultatet:

När tror du att Vilda föds? Hon är beräknad till den 9 juni.Mellan 2-3 v. innan.    0 %Mellan 1-2 v. innan.    20 %Mellan 0-1 v. innan.    80 %Mellan 0-1 v. efter.    0 %Mellan 1-2 v. efter.    0 %Mellan 2-3 v. efter.    0 %

Totalt har 10 personer röstat.

Så 2 personer tror att jag kommer föda innan onsdag nästa vecka. Jag hoppas ni har rätt :)


Nu till en ny omröstning som är mer av en hjälp på traven. Vad tycker du vår dotter ska heta? Rösta nu!

Av Jessica - 27 maj 2009 19:50

Jag måste sätta stopp för Isabelles Pippi tittande. Imorse när vi va påväg till bussen så berättar jag för henne att pappa kommer och hämtar henne från dagis idag. Till svar får jag. -Nej, pappa är i söderhavet...

Jag berättade det för Björn så när han hämtar Isabelle frågar han ifall hon hade sagt det. Då svarar hon att mamma hade sagt det. Dags för pippi avvänjning samt en bra koll mellan mig och Björn så att hon inte spelar ut oss mot varandra. Börjar bli en stor och smart tjej.


På tal om stor tjej så blir hon snart storasyster. 2 v kvar till beräknat datum men det skulle kunna ske nu. Vilket min barnmorska påpekade idag på kontrollen. Dessvärre påpekade hon inte bara det utan även att mitt blodtryck gått upp samt att jag fick göra ett urinprov som inte var det bästa. Ingen havandeskapsförgiftning men tecken på att något är lite galet i kroppen. Så fick ny tid redan på måndag för prover. Men som hon sa, jag kanske inte behöver den tiden för jag kanske redan har min bebis då. En känsla som hon hade och jag hoppas på stämmer.


Så jag blev tillsagd att vila mycket nu och ta det lugnt. Sen är det så att jag lätt blir uttråkad så just nu bakar jag piroger för fullt och har innan dess varit uppe i Sickla och handlat hehe. Men jag vilade 1 h på soffan på eftermiddagen och det borde räknas tycker jag :)

Av Jessica - 26 maj 2009 10:29

Jaha, så skulle man vara duktig och ha tvättstugan trots det fina vädret som lockar mer... och vad händer!? Jo när jag ska hänga upp tvätten i torkskåpet visar det sig att det bara fungerar att torka på 40 grader. Knappen för 60 grader fungerar inte. Det dummaste är att man bara har en tvätttid på 3h och det är knappt att jag hinner få tvätten torr när jag kör på 60 grader. Dessutom är det lakan jag tvättar så kan inte direkt låta det självtorka i lägenheten heller... Får se hur detta slutar.

Ovido - Quiz & Flashcards