Alla inlägg under juni 2009

Av Jessica - 20 juni 2009 12:17

Nu har "Vilda" kommit ut och blev en Madeleine. Hon föddes den 14 juni kl: 21:07. Hon vägde 3500g och var 50 cm lång. Jag ska berätta senare hur min snabba förlossning gick till.


Just nu händer det en massa. När Isabelle är hemma är det fullfart med 2 ungar att ta hand om. När hon är på dagis eller hos pappa så är schemat fullspeckat. Besök på sjukhuset/BVC, massa träffar hos släkt och vänner. Till på köpet mitt upp i kaoset så har det börjat packats inför flytten nästa fredag så vi bor bland flyttkartonger och grejjer överallt. Så fort det har lugnat ner sig ska jag skriva mer. Men Madeleine mår bra och är en riktigt liten snuttfia. Hon vill helst tutta hela tiden. Ibland fungerar pappas lillfinger för en stund men sen är det mamma som gäller igen.


Lyckliga är vi :)

Av Jessica - 13 juni 2009 15:06

Jag håller tummarna nu för att det är på g så gör det ni med för mig.

Va uppe i natt för ett nattligt besök på damernas. Till en glad överraskning fick jag se att slemproppen hade gått :)

Har även lite svaga molnande känslor längre ner i magen så det är bara till att hoppas på att de övergår i värkar snart. Konstigt det är... jag längtar efter att ha ont...

Av Jessica - 12 juni 2009 16:22

Ultraljudet gick bra. Vilda väger uppskattningsvis 3290g vilket är ca 10% under det normala men ändå helt normalt. Det får diffa med 22% utan att det ska anses som någon fara. Allt såg oxå bra ut på ultraljudet, hjärtat slog som det ska och hon sög sött på tummen.

Efter ultraljudet gick vi upp till mödrarvården för att kolla blodtrycket. Först var det riktigt högt men efter att jag vilat så gick det ner. Men tillbaka blir det nästa vecka för att dubbelkolla det. Men jag hoppas verkligen att hon kommit ut tills dess.


Isabelle håller på att leker som en tok i sitt rum. Det är så kul att lyssna på henne för hon har riktiga konversationer med sina dockor och när hon pratar i sina leksakstelefoner. Så söt! Nu leker hon att hon fyller år och säger grattis till sig själv hihi.

Ganska skönt för mig oxå att hon börjat leka bra med sig själv nu när man måste vila. Är riktigt trött varje dag nu och måste vila en halvtimme om dan för att orka med.


Får se vad helgen har att bjuda på... och dess väder... jag hoppas dock på att jag föder barn men men, drömma går ju alltis :)

Av Jessica - 12 juni 2009 11:24

Igår blev kontrollen på mödrarvården väldigt lång. Vi var där i över 1 h för det visade sig att min mage (fundusmåttet) inte har växt de senaste 3 kontrollerna (4v). Så fick ligga ett bra tag så att de kunde göra en CTG kurva. Vildas hjärtljud slog jätte fint och varierande så det var tydligen ett bra tecken. Mitt blodtryck hade gått upp lite igen men inte så farligt. Men eftersom magen inte vuxit så måste vi idag in på ett extra ultraljud för att kolla  att barnet växer och får den näring hon behöver. Visar det sig att hon inte får det blir jag igångsatt, annars återstår väntan.

Vet inte vad jag helst hoppas på. Självklart att Vilda mår bra men på ett sätt vore det skönt att bli igångsatt så jag slipper vänta mer. Fast blir jag det måste jag föda på vanliga förlossningen och inte södra BB vilket jag önskar.

Men men, vi får se och snart vet vi.

Av Jessica - 11 juni 2009 10:11

Vet inte om det är önskan över att få min bebis eller vad det beror på men jag är riktigt förvirrad. Igår åkte vi och lämnade Isabelle på morgonen och sen direkt till mödrarvården för min koll kl. 10. När vi satt där i väntrummet och klockan vart lite över 10 så tänkte jag att det var bäst att dubbelkolla i min kalender om tiden var rätt... Det va den inte. Vi skulle vara där klockan 13:00 och inte klockan 10:00. Inte nog med det... det var idag vi skulle det och inte igår. Så det var bara att sätta sig i bilen och åka hem igen.

Men idag klockan 13:00 ska vi dit för en kontroll. Hade hoppats på att nästa gång jag skulle dit var när jag skulle föda men så blev det inte.


Annars vad som står på agendan är ett par nya gympaskor till Isabelle. Vi köpte 3 st på skopunkten för 2 månader sen och ALLA har gått sönder. Så nu går jag till Eurosko och köper ett par dyrare men hållbara i stället.

Av Jessica - 9 juni 2009 10:02

Resultat av omröstningen "Vad ska vår dotter heta?"

Ewelina    20 %Madeleine    44 %Vilda    12 %Ellinor    8 %Elenora    0 %Molly    12 %Elvira    4 %

Totalt har 25 personer röstat. Madeleine vann ganska överlägset. Men vi får se vad det är för en liten tjej som tittar ut. När hon nu behagar att komma...

Av Jessica - 9 juni 2009 09:56

Här har man gått och väntat och väntat i flera månader. Så är dagen äntligen kommen. Den 9 juni var du beräknad till. Men vart befinner du dig? Inte i min famn inte, nä du ligger och fortsätter att gotta dig och ta det lugnt i mammas mage trots att din familj väntar med största spänning och längtan efter dig. Så kom ut nu min lilla dotter för jag blir snart tokig av att vänta. En liten värk eller vattenavgång, ja vad som helst ge mig ett tecken på att du vill komma ut snart. Puss

Av Jessica - 5 juni 2009 19:41

... och jag hoppas du har eller kommer göra det oxå.

Vad har jag gjort? Jag har gjort det alla borde göra som får. Det vill säga säga mitt och påverka det jag kan. Den som inte gör det har då ingen rätt att ens kommentera eller säga något sen om alla situationer. Så gör din röst hörd redan nu. Rösta i EU valet!

Ovido - Quiz & Flashcards