Alla inlägg under juli 2009

Av Jessica - 29 juli 2009 21:05

Då har man varit på bvc idag igen. Madeleine har gått upp 70g på 1 vecka. Större höjning än tidigare då hon bara gick upp 50g på 2 v. men fortfarande inte tillräckligt. Hon ligger mycket efter i viktuppgången så nu ville barnmorskan att vi skulle ta till med en slurk ersättning. Det blir till att amma minst med 3 1/2 h mellanrum under dagarna, 10 min på vardera bröst och sen 50 ml ersättning. Tydligen så är det mer effektivt än att amma 45min-1h.... Jaja alla goda råd är välkomna.

Barnmorskan sa dock att hon inte var ett dugg orolig för Maddie för hon var så pigg och glad.

Av Jessica - 28 juli 2009 22:21

Måste skryta lite över min lilla flicka som numera är en stor storasyster.

Isabelle har nu slutat helt med blöja under dagen (bortsett från om nr 2 ska göras för då vill hon att blöjan ska på), hon dricker bara välling på kvällen och inte under natten som tidigare. Bäst av allt är att hon i lördags valde att slänga sin napp i soppkorgen och sen dess har hon inte haft napp! Klagomålen över det har inte varit många och hon är bara sååå duktig!! Förväntar mig dock att något kommer att ge bakslag men jag håller tummarna.

Av Jessica - 28 juli 2009 10:41

Min man har fått till det riktigt mysigt på vår balkong med massor av blommor, vattenfall, jordgubbar, sallader och kryddor. Men det finns 2 tjuvar som dyker upp titt som tätt...

 

 




Av Jessica - 28 juli 2009 10:39

Maddie har lite svårt att gå upp i vikt hon. Hon väger bara 3850g och är 6 v gammal. På 2v hade hon gått upp 30g bara. Så nu är det hårda regler för mamma Jessica med diverse redskap inräknade. Fast än ska man inte vara orolig då hon fortfarande är pigg och glad.


Av Jessica - 28 juli 2009 10:28

Tiden går så fort. Vi har redan varit hemma över en vecka men jag har då inte hunnit blogga. Detär verkligen fullt upp med att ha 2 barn.


Trevligt hade vi det i Danmark dock. Vädret kunde ha varit lite soligare men vi tackar för att det inte regnade så mycket. Vi han se diverse olika saker. Mycket i landskapet hade förändrats de senaste åren sen jag såg Lönstrup sist. Men det är en otroligt vacker och mysig liten by som har en plats i mitt hjärta.


Här kommer lite bilder.

 

 Liseberg, en galen karusell som Isabelle verkligen gillade att åka.  Här är det gudmor som får ställa upp.


 

 Liseberg, Flygplan är riktigt roligt.


 

 Poolen i vårat hus i Danmark, här med moster Jennie.


 

 Fårup sommarland, här på en traditionell karusell.


 

 Danmark, bada i havet är ett måste!










Av Jessica - 9 juli 2009 23:21

Imorgon bär det av på semester till Danmark. Totalt blir vi 30 st som intar Lönstrup på Lördag so watch out Lonstrup, here we come again.


Idag har karlarna meckat med att sätta upp hyllor och diverse saker på väggarna här hemma. Så nu börjar det bli lite mer bebonat här hemma. Nu är det bara lite tavlor, lampor och gardiner som ska införskaffas och sättas upp.

Karlarna in action.


INNAN ALLA FINA SEMESTERBILDER KOMMER SÅ BJUDER JAG PÅ DENNA GODBIT ;-)



Av Jessica - 5 juli 2009 23:48

Idag har det varit full fart hela dagen. Först har det fixas en hel del här hemma. Den största bragden går till min kärlek som har gjort iordning vår balkong så den blivit riktigt mysig. Ett mindre bord har införskaffats nu så nu får till och med vattefontänen plats... Och jag ljuger inte heller. Ska lägga upp bilder sen när allt är klart å får ni se hur mycket som kan rymmas på en balkong.

Tack till min kära far som köpte bordet åt oss i Linköping, det platsar perfekt.


Det blev en riktig familjemiddag här ikväll, bortsett från mig, Johan, Isabelle och Madeleine så fanns även Morfar, Mormor, Therese och Farmor Elvy på plats. Tack pappa för en god middag ;-)


Nu är det nanna dags. Sov gott!

Av Jessica - 5 juli 2009 23:47

Fick en del kommentarer å tidigare inlägg om att jag kallade Johan min blivande man. Än finns ingen ring på mitt finger men vi får se vad framtiden har att erbjuda...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards