Alla inlägg under augusti 2009

Av Jessica - 31 augusti 2009 10:20

Jag har upptäckt att jag numera som tvåbarnsmamma, älskar rutiner. I torsdags och fredags var dagis stängt och jag ensam med 2 barn. Det var kaos och jag var helt slut. Under fredagen kom även tårarna för jag orkade inte. 2 barn som skriker, den ena i trotsåldern och den andra en liten bebis som man inte kan komunisera med.

Så tack och lov för en vanlig måndag igen! Älskar rutinerna då.

07:30 stiger upp, ibland sover barnen, ibland inte.

Det ordnas med frukost, Isabelle kollar på bollibompa medans jag gör mig iordning. Madeleine sover eller ligger i babygymmet.

08:55 går till dagis.

09:15 Lämnar Bissen på dagis.

Åker sedan hem och handlar middag.

Är hemma ca 10:15 och då blir det kaffe och egen tid för oftast sover Maddie ett tag i vagnen.

Sen gör jag vad jag känner för tills det är dags att hämta Isabelle.

Love it!


Får se hur det går ikväll dock för Johan slutar först 19:00 så det ska bli till att laga middag och ta hand om 2 ungar samtidigt. Får nog förbereda så mycket jag kan innan jag hämtar Isabelle. Men först kaffe och våra bästa år :)

Av Jessica - 23 augusti 2009 10:21

Johan har friat!!

För ca 8 år sen gick jag och Sabina på Gröna Lund. En nästan daglig rutin för oss sommaren 2001 eftersom vi hade Guldkort. Inte mycket hände, vi åkte våra turer, Jetline, Extreme, Parisehjulet osv. Sen tänkte vi att en tur på dåvarande go cart banan kunde vara kul så vi begav oss dit. Vi satte oss i bilarna och började åka runt. Helt plötsligt "Out of the blue" vänds min bil runt och jag sitter fast rakt in i särgen. Vad i h*lvete tänkte jag och vänder mig om för att se vem som körde in i mig. Med ett stort leende ser jag hur en i personalen är skyldig där han kör runt i sin bil. Vilken Id*ot tänker jag och muttrar för mig själv. När åkturen är slut och vi går utanför grindarna säger jag till Sabina. -Såg du Id*oten som satte fast mig!

Hon frågar vem det var och jag pekar på honom. När jag då ser honom le mot mig igen så faller jag och det gör jag än.

Nu äntligen, 8 år senare var vi på Gröna Lund igen. Självklart skulle vi åka den nya attraktionen Insane! När vi sitter i den innan den börjar åka säger Johan. -Älskling, om vi överlever det här. Vill du gifta dig med mig då?

Jag trodde han bara skojade så vi åkte iväg på dödsturen och lyckligtvis överlevde vi. När vi kommer ner så kommer vi ut precis brevid gamla go cart banan och Johan går ner på knä och frågar igen. Den här gången svarade jag också, Ja!

Jag har nu världens finaste ring på mitt vänstra ringfinger med texten "From Here To Eternity".



Den vänstra ringen pryder nu mitt finger.


Ibland får man vänta länge på att sina drömmar ska slå in. I andra fall kan de komma mycket fortare än väntat.

Av Jessica - 21 augusti 2009 12:50

Jag vill gifta mig. Av alla de saker jag vill göra innan jag dör så är att gifta mig min största dröm. Jag vill ha min vita klänning, bli överlämnad av min far till mannen jag älskar. Jag vill säga JA och bli Fru Jessica Froby. 

Tyvär vet jag att jag får drömma ett tag till för det finns andra saker som ska gå före ett bröllop men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.



Av Jessica - 12 augusti 2009 22:21

Barnen sover och det gör snart jag med.

Ibland kan det verkligen kännas tufft med 2 små barn men nu ikväll har det rullat på bra och varit mysigt. Det är inte ofta längre som jag hinner leka med Isabelle men ikväll så "lagade vi mat" i hennes rum vilket hon verkade uppskatta. Måste ta mig mer tid till henne så hon inte börjar känna sig osidosatt. Jag själv saknar att leka med henne.


Måste även ta och packa upp de sista kartongerna nu. Förstår inte varför jag inte tar tag i det. Hur svårt ska det va? Fy på dig Jessica. Gardinerna måste också upp... Dumma mig.


Nä nu ska jag sova så kanske jag orkar fixa med det imorgon. God natt!

Av Jessica - 11 augusti 2009 07:50

Än så länge skiner solen vackert utanför fönstret fåglarna borde man kunna höra kvittra men inte här inte. Hör däremot att byggarbetarna är i full gång.


Idag har Isabelle första dagen tillbaka på dagis. Får se hur det går nu utan blöja och napp när hon ska vila. Om hon nu vilar för det gör hon inte ofta på dagarna längre. I natt har hon även varit duktig och sovit hela natten i sin egen säng utan att vakna. Madeleine har också sovit bra, hon vaknade först vid 5 och ville ha mat, hon sover fortfarande men nu kom Isabelle upp :)


Av Jessica - 5 augusti 2009 21:08

Idag var vi på BVC igen. Med glädje kan jag meddela att Madeleine nu väger 4430g. Vilket innebär att hon gått upp 510g på en vecka och inga fjuttiga 70g. Så nu behöver jag inte väcka henne var tredje timme för att amma utan hon får själv bestämma. Så glada är vi nu :)

Av Jessica - 4 augusti 2009 09:10

Hur svårt kan det vara! Fört skrivs ett datum till ett biljettsläpp, den 1 augusti kl. 11 PDT. Vad upptäcker man timmen innan det helt plötsligt... jo nu blir det klockan 11:00 PDT den 3 augusti. Så igår 19:57 intar jag min position framför datorn i väntan på att biljetterna ska släppas. Klockan blir 20:00... inga biljetter släpps... 20:03 hmm har jag kollat fel datum och tid? Dubbel kollar men det stämmer. Har jag räknat fel på tidsskillnaden? Nej den stämmer också, 9 timmar bakom oss finner vi PDT tiden. Hmmm klockan blir 20:10 och jag börjar små muttra. Går in på forumet där vilda konversationer är igång, jag är inte ensam att vara upprörd. Att man inte ens kan få information om något gått fel eller datumet blivit ändrat igen. Klockan 21:15 har jag gett upp med att sitta som ett fån framför en och samma sida och trycka på F5 (uppdatera sidan som min kära pojkvän lärde mig då). Klocan 23:58, bäst att dubbelkolla innan man somnar, men still no sign. Ny dag, kl 08:55 kollade jag igen, no sign and no information. HUR SVÅRT KAN DET VARA!!?? Vill ha min biljett *buuhuuu*

Ovido - Quiz & Flashcards