Direktlänk till inlägg 23 augusti 2009

It's Insane!

Av Jessica - 23 augusti 2009 10:21

Johan har friat!!

För ca 8 år sen gick jag och Sabina på Gröna Lund. En nästan daglig rutin för oss sommaren 2001 eftersom vi hade Guldkort. Inte mycket hände, vi åkte våra turer, Jetline, Extreme, Parisehjulet osv. Sen tänkte vi att en tur på dåvarande go cart banan kunde vara kul så vi begav oss dit. Vi satte oss i bilarna och började åka runt. Helt plötsligt "Out of the blue" vänds min bil runt och jag sitter fast rakt in i särgen. Vad i h*lvete tänkte jag och vänder mig om för att se vem som körde in i mig. Med ett stort leende ser jag hur en i personalen är skyldig där han kör runt i sin bil. Vilken Id*ot tänker jag och muttrar för mig själv. När åkturen är slut och vi går utanför grindarna säger jag till Sabina. -Såg du Id*oten som satte fast mig!

Hon frågar vem det var och jag pekar på honom. När jag då ser honom le mot mig igen så faller jag och det gör jag än.

Nu äntligen, 8 år senare var vi på Gröna Lund igen. Självklart skulle vi åka den nya attraktionen Insane! När vi sitter i den innan den börjar åka säger Johan. -Älskling, om vi överlever det här. Vill du gifta dig med mig då?

Jag trodde han bara skojade så vi åkte iväg på dödsturen och lyckligtvis överlevde vi. När vi kommer ner så kommer vi ut precis brevid gamla go cart banan och Johan går ner på knä och frågar igen. Den här gången svarade jag också, Ja!

Jag har nu världens finaste ring på mitt vänstra ringfinger med texten "From Here To Eternity".



Den vänstra ringen pryder nu mitt finger.


Ibland får man vänta länge på att sina drömmar ska slå in. I andra fall kan de komma mycket fortare än väntat.

 
 
Ingen bild

Therese

23 augusti 2009 13:24

Till och med jag fick en tår i ögat nu.
Grattis storasyster och Johan.

 
Ingen bild

Faster Lisa

24 augusti 2009 07:21

Stort stort grattis
nu har du fått din prins

 
Angelica

Angelica

24 augusti 2009 07:57

Grattis till er båda!

http://www.angelica.jarl.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 19 oktober 2012 21:39

Då har man blivit ett år äldre och klokare :) Igår smög jag upp som vanligt innan resten av familjen vaknat. Men när jag ska klä på mig ytterkläderna hör jag flera tassande steg och min fina familj kommer ner för att gratta mig ...

Av Jessica - 9 september 2012 22:30

Madeleine har fått njuta av 10 veckors semester denna sommar men imorgon är det åter igen dags för dagis! Dagiset är helt nytt och imorgon är första dagen de öppnar och inskolningen börjar. Var där på föräldrarmöte förra veckan och det är så fint och...

Av Jessica - 27 augusti 2012 23:11

Då har man haft första dagen på jobbet efter semestern. Var faktiskt roligt att vara tillbaka och få börja jobba. Jobbar på världens bästa arbetsplats med massa utmaningar, bästa teamet och härliga gäster så hut kan man inte tycka det är roligt :) D...

Av Jessica - 25 augusti 2012 09:51

Igår kväll överraskade vi barnen med att gå på Gröna Lund. Det var så roligt för oss alla och som förälder uppskattade man det så mycket när man verkligen såg lyckan och glädjen i barnens ögon när vi åkte karusellerna. Ögonen lyste och det härliga bu...

Av Jessica - 23 augusti 2012 23:23

Då har min stora tjej börjat i skolan! Man undrar som sagt vart åren tar vägen!? I onsdags var första dagen och jag var väldigt nervös... Speciellt då jag förstått sen i våras att de flesta i klassen kom från samma dagis och va därför vänner sen tid...

Ovido - Quiz & Flashcards