Alla inlägg under september 2009

Av Jessica - 25 september 2009 12:08

Min svärmor är en toppen svärmor som kan lyfta berg som hon brukar säga.

Snäll som hon är så kom hon över igår och avlastade mig med Madeleine så jag fick lite lugn och ro hemma. De senaste nätterna har både Isabelle och Madeleine sovit oroligt, vilket reulterar i ännu mindre sömn för mig.


Jag tror Maddie håller på att få tänder. Vår BVC sköterska säger att de kommer vid först ca 6mån men något händer för hon dregglar otroligt mycket, tuggar på sina händer och mina händer. Nappen spottar hon ofta ut och ersätter med sina god egna goda händer. Det är även lite spänt och vitt så vi får vell se.

Av Jessica - 21 september 2009 22:15

Här kommer det slutliga resultatet på gardinerna.



  

Sovrummet.



  

Köket.



  

Vardagsrummet.



Jag hoppas ni tycker det är lika fint som jag.

Av Jessica - 20 september 2009 18:32

I fredags var vi hemma hos vännerna Anne och Patrik. Vi åt middag, kollade på film och spelade lite Nintendo wii. Det var trevligt och vi var inte hemma förän vid halv två på natten...


Igår var vi bortbjudna på middag hos Johans mammas väninna Harriet. Det bjöds på mycket god mat och vi hade riktigt trevligt.


Idag har vi varit på jakt. Bilen har åkt kors och tvärs i Stockholm på jakt efter den perfekta kyrkan till vår vigsel.

Självklart hittar och faller vi mest för de kyrkor som kostar! Får se vart det blir, än är det oklart.

Av Jessica - 20 september 2009 18:31

Nu är gardinerna uppe i alla rum, sydda och klara. Fint blev det också och Ja pappa, jag ska lägga upp bilder på de. Johan ska få ta de i kväll när det blir mörkt ute.

Av Jessica - 17 september 2009 10:14

Dessa gardiner, man köper "färdig sydda" men ändå måste de sys om. Först ut var gardinerna till Isabelles rum, det gick hyffsat okej allt som skulle göras var att sy fast ett kantband sen var det klart. Sagt och gjort, nu skulle du hängas upp och kärleken min hade varit duktig och satt upp gardinstången så det skulle gå i ett naffs. Trodde jag ja...

Jag -Älskling, gardinstången sitter upp och ner...

Johan- Är du säker på det?

Jag- Jo jag är helt säker, vi måste vända på den.

Sagt och gjort så vände vi på den. Hmmm nu skulle krokarna hakas fast i skenan... väldans va ostabild detta var, varför sitter de inte ordentligt, de ramlar bara ur...

Johan prasslar lite i påsen med tillbehören till gardinstången och tar upp ögglor. Jaha, tack för kaffet säger jag, vi måste vända stången igen och sätta in ögglorna så hänger vi bara gardinen i de.

Fint blev det när klockan var mitt i natten och vi var klara.


Sen ut var vårat sovrum. Hade hittat jätte fina färdigsydda gardiner men de var över 3 m långa så jag visste att de skulle behöva läggas upp. Därav tillkallades svärmor. Efter några timmars knåpande kommer vi fram till att gardinen är för bred och att vi ska dela ena längden i 2 delar... tack och lov tog Elvy på sig jobbet och med sig gardinerna hem för att göra klart.


Nu till vardagsrummet/köket. Paneler, enkelt, lätt och färdigsytt! Trodde jag ja, hmm på med ett gardborreband som jag fäster i stången. Enkelt och lätt... hmm trots att gardinen ska ha rätt mått är den för lång. Fålla, sy, lägg upp, måtta osv. Hmm när var jag klar? Mitt i natten igen, men fint blev det.


Strax kommer Johans mamma hit och vi ska fixa det sista på sovrumsgardinen.

Hur det blir med julgardiner? Inte vet jag men jag räknar inte med "färdig sydda".

Av Jessica - 7 september 2009 20:12

Så många tankar och funderingar kretsar just nu kring vårat kommande bröllop. Vi har mer eller mindre bestämt oss för att det blir maj eller juni 2010. Men vi kan inte hitta den perfekta kyrkan. Så om du har något förslag lämna det gärna. Vi vill ha en liten och vacker kyrka med så centralt läge som möjligt. Lämna en kommntar med ditt förslag, tacksam för hjälp!

Av Jessica - 7 september 2009 20:08

Idag var det första mammaträffen på BVC. Inte helt oväntat var jag yngst och den enda med barn sen tidigare. Men det var trevligt att prata av sig och byta lite tankar och erfarenheter melan oss.

Madeleine har fortfarande en fin kurva. Hon väger 5720g och är 62 lång :)

Ska tillbaka nästa vecka för att få vaccin 1, hoppas det går bra och att hon slipper feber efter det.

Av Jessica - 1 september 2009 06:19

Idag ska Johan och jag iväg och titta på en kyrka som ev är aktuell till vårat bröllop.

Vi har bestämt att det bara kommer bli ett litet bröllop med de allra närmaste 20 personerna (våra föräldrar, farfar, syskon med familj och brudtärna och marskalk). Anledningen är min stora släkt och att om vi ska bjuda alla släktingar och kompisar blir vi minst 100 personer. Vi vill hellre satsa på kvalitet än kvantitet så jag är ledsen om många nu blir besvikna men vi är dessvärre inte miljonärer. Jag hoppas alla kan ha förståelse för jag lovar att drömmen hade varit ett stort sagobröllop.


Lina: Jag hoppas och litar på dig! Ta chansen och utveckla dina talanger. Alla designers har gjort det.

Skapa flashcards