Alla inlägg under oktober 2009

Av Jessica - 29 oktober 2009 21:22

Äntligen har jag kommit igång med träningen. Hade min första träff med min PT idag. Tyvär så var hon tvungen att ta ett Shape pass så hon hade bara 20 min på sig att starta mig. Blev 2 tuffa övningar som gjorde mig slut... Duktig är hon dock för hon lyckades få med mig på sitt pass. En tvåbarns mamma som tränar för första gången på 5 år.... men shit va duktig jag var. Jag överraskade nog både mig själv och henne. Men efterår kunde jag knappt gå. Trodde benen skulle ge vika fö mig när jag gick ner för 5 trappsteg hehe.

Så det var dagens plus. Dagens minus är att jag hade bara tagit en påse med mig dit och slängt ner skorna, vattenflaskan, träningskortet och mobilen. Väl hemma ställer jag ifrån mig påsen och sen när jag ska iväg börjar jag desperat leta eftermobilen. Jag ser att det lyser igenom påsen och kommer på att jag lagt den där.... dessvärre hade jag även lagt vattenflaskan där och den hade lyckats läcka så mobilen vart drängt. I sekunden jag lyfte upp den kortslöt den sig och nu är den kaput, finito, no more living... helt död. Så om du har en trevlig mobil eller ännu bättre en slant över så skänk den gärna till mig :)

Av Jessica - 29 oktober 2009 21:19

Isabelle har för första gången tagit sig till frisören och toppat håret. Hon satt jätte duktigt i stolen medans frisören klippte. Nu ser håret mycket bättre och jämnare ut.

  

Av Jessica - 26 oktober 2009 23:17

Som sagt brunett. Eller mer korrekt chokladbrun :)

  

Av Jessica - 26 oktober 2009 23:16

Vart är vi? ;-)

  

Av Jessica - 26 oktober 2009 13:31

Då har man gått och blivit brunett igen, är faktiskt hel nöjd :) Känns kul att göra nått nytt i denna tråkiga gråa värld. Men får se när jag blir blond igen...


Strax ska jag iväg och shoppa med Björn i nya gallerian i Liljeholmen. Skor till Bissen ska bla. inhandlas sen får vi se vad som mer kan dyka upp.

Av Jessica - 24 oktober 2009 16:03

Jag älskar att baka. Tycker att det är kul och lite fridfullt. Idag blev det Biskvier, ett önskemål från "gubben" min. Blev inte helt så tokiga tycker jag :) Strax får vi se hur de smakar oxå.

Hur blev kladdkakan pappa? Grattis på namnsdagen!


  

Av Jessica - 23 oktober 2009 17:51

Underbara kalla trista gråa fredag är här. Ikväll blir det fredagsmys med Idol och gottigott.

Är väldigt trött bara så får se om det blir en tidig kväll. Har en dotter som sover med ca 30min- max 2h åt gången under natten... Är så stolt över Isabelle som sov hela natten själv i sin säng i sitt rum.

Av Jessica - 22 oktober 2009 20:28

Så lugnt och skönt jag har det. Barnen sover gott och "gubben" är på ishockey med min far. Tyst i huset...lite konstigt faktiskt... Nu vet jag inte vad jag ska göra och inget är det på tv. Lite tråkigt faktiskt....

Skapa flashcards