Alla inlägg under januari 2012

Av Jessica - 25 januari 2012 14:45

Ikväll bjuds det på en favorit i detta hushåll! Vi serverar den med fullkornsspagetti men passar lika bra till kokt potatis eller fullkornsris.


Pasta med soltorkade tomater, basilika och kyckling

4 port


Ingredienser

*400 g fullkornspasta

*600 g kycklingfiléer

* rapsolja

* 1 st gul lök

* 8 st soltorkade tomater

* 1dl hönsbuljong

* 2 dl vispgrädde

* 0,5 msk torkad basilika

* Salt och svartpeppar

* 2 dl riven Västerbottenost


Tillagning

1. Koka pastan. Strimla kycklingen och bryn med lök och tomater.

2. Tillsätt buljong och grädde och låt koka ihop i 4-5 minuter.

3. Smaksätt med basilika, salt och peppar. Sila av pastan och vänd ner osten och kycklingsåsen.

Servera gärna med en krispig ruccola sallad till.

(rekomenderar att göra en större sats sås då den blir förtrollande god)


 


Bon appétit!

Av Jessica - 25 januari 2012 14:37

Varför Varför VARFÖR!?

Jag har alltid varit så stolt över mina barn som aldrig är sjuka men där fick jag för den!

Förra veckan ringde dagis oss 2 ggr och skickade hem Madeleine.

Båda gångerna så mådde hon bra när vi kom hem och det var samma fart som vanligt.

Nu äntligen en ny veckan men vad händer!? Jo dagis ringer igen och ber mig komma och hämta.

Hon är åter igen hur pigg som helst, leker med syrran, bråkar med syrran, bråkar med mamma, springer omkring, testar ljudnivån och ja allt det som hör till mitt monster...

Imorgon får hon gå på dagis igen och om de ringer så kommer jag vägra att hämta!


Men söt e hon, bjuder på några bilder.

       

Ovido - Quiz & Flashcards