Direktlänk till inlägg 23 augusti 2012

Skoltjejen!

Av Jessica - 23 augusti 2012 23:23

Då har min stora tjej börjat i skolan! Man undrar som sagt vart åren tar vägen!?
I onsdags var första dagen och jag var väldigt nervös... Speciellt då jag förstått sen i våras att de flesta i klassen kom från samma dagis och va därför vänner sen tidigare så jag var orolig för att Isabelle skulle bli själv.
Redan innan vi gått hemmifrån på morgonen sa Isabelle att hon kunde gå själv till skolan... Självklart fick hon ett nej till svar och vi gick dit tillsammans. Morgonen inleddes med att alla elever, föräldrar och lärare samlades på skolgården för lite fika samt att lärarna presenterades sig osv. Fick ett super intryck av alla lärare och skolan i sig. Jag visste att det var en liten skola men blev förvånad då det inte alls kändes som om vi var många där.
När det ar klart ute var det dags att bege sig till klassrummet och Isabelle tyckte åter igen att hon kunde få gå själv. Inne i klassrummet fick vi lite kort veta om hur de tre inskolningsdagarna skulle se ut sen fick vi lämna barnen och komma tillbaka efter 2 1/2 h. Jag pussade Isabelle hej då med en liten klump i magen men hon verkade knappt bry sig. När äntligen timmarna gått sprang jag och Madeleine till skolan för att hämta henne och hon kom glatt till mig och berättade om allt hon gjort och vilka hon lekt med. Det visade sig att det tillkommit en till tjej till klassen som ska flytta in i samma kvarter som oss nästa vecka sålde hade hittat varandra på en gång :)
Så idag när vi lämnade Isabelle på morgonen kom kompisen Lea samtidigt, de tog varandra i händerna och glänste nästan säga hej då till oss. Så nu känns det super tryckt!

Är nu inne på mina sista dagars semester. Längtar faktiskt tillbaka till jobbet nu. De sista 2 v har varit ganska tuffa med att vara ensam med barnen. Madeleine däremot har semester i ytterligare 2 1/2v tills hennes dagis öppnar. Med lite knep, knop och fin familj som ställer upp så ska nog passningen av henne om dagarna fungera.

Träningen fortsätter. Blev vila i måndags, hårt gympass i tisdags, utomhus pass med Anne i onsdags som bestod av 10 varv med 10 armhävningar, 10 situps och 10 knäböj. Kan säga att knäböjen gjorde succé i min kropp för det tog emot sjukt mycket på gymet idag så fort jag körde något som fick framsidan av låren till att jobba.
Imorgon ska jag tydligen vila.... Blä säger jag för det....

Bjuder på lite bilder nedan. Isabelles första skoldag och Madeleines lockar efter klippning :)
Mycket nöje!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 19 oktober 2012 21:39

Då har man blivit ett år äldre och klokare :) Igår smög jag upp som vanligt innan resten av familjen vaknat. Men när jag ska klä på mig ytterkläderna hör jag flera tassande steg och min fina familj kommer ner för att gratta mig ...

Av Jessica - 9 september 2012 22:30

Madeleine har fått njuta av 10 veckors semester denna sommar men imorgon är det åter igen dags för dagis! Dagiset är helt nytt och imorgon är första dagen de öppnar och inskolningen börjar. Var där på föräldrarmöte förra veckan och det är så fint och...

Av Jessica - 27 augusti 2012 23:11

Då har man haft första dagen på jobbet efter semestern. Var faktiskt roligt att vara tillbaka och få börja jobba. Jobbar på världens bästa arbetsplats med massa utmaningar, bästa teamet och härliga gäster så hut kan man inte tycka det är roligt :) D...

Av Jessica - 25 augusti 2012 09:51

Igår kväll överraskade vi barnen med att gå på Gröna Lund. Det var så roligt för oss alla och som förälder uppskattade man det så mycket när man verkligen såg lyckan och glädjen i barnens ögon när vi åkte karusellerna. Ögonen lyste och det härliga bu...

Av Jessica - 20 augusti 2012 09:30

I lördags kidnappades Patric av min man och flera vänner då det var dags för hans svensexa! Och vad gjorde jag och blivande frun då? Jo vi tränade såklart! Vi tog ett crossfitpass utomhus som bestod av 400m jogg, 15 armhävningar, 15 grodhopp vila 1 ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards