Direktlänk till inlägg 11 mars 2008

Dagis!

Av Jessica - 11 mars 2008 17:46

Äntligen har vi fått en dagisplats till Isabelle. Hon börjar sin inskolning den 26 mars på ett dagis på södermalm. Det tar oss 15 min med bussen dit så man får vell säga att det är okej. Självklart hade det varit bäst att få ett dagis här i Hammarby sjöstad men det är ju omöjligt.


I vilket fall som helst så känns det skönt att hon ska börja på dagis. Det är inte lika kul att vara hemma längre då hon kräver så mycket mer än att bara vara med mig. Jag har nog blivit väldigt tråkig enligt henne. Hon tycker det är mycket roligare att springa och leka med andra barn. Det ger henne mycket mer stimulans.


Vad gör vi annars om dagarna. Vi har gått på babysim men hade sista dagen förra veckan. Annars så är vi ibland ute och leker på gården i sandlådan. Kanske går förbi nån park och gungar och leker lite. Tar en tripp upp till Andys lekland i Sickla. Hoppas påa tt få träffa Justin och hans mamma. Mest av allt hänger vi på Järnets cafe i Gamla stan. Isabelles gudmor jobbar ju där så då får även jag lite sällskap :)



Isabelle är vell den lilla maskotten där nu som vinkar hej och hej då till alla gäster. Hon hjälper även till med att soppa lite golv och underhålla alla matgäster :)



Den 14 april är man tillbaka på jobbet igen på heltid. Ska faktiskt bli skönt, jag behöver också den stimulansen hihi. På kvällen den 14 april är det Backstreet boys konsert som gäller. Längtar sjukt mycket! Undrar om man kommer bli 13 igen då...?

Är ju med i deras fanclub (ja jag vet säg inget, jag e mobbad) där har de tävlingar för att vinna platser till soundcheck innan konserten. Vill såå gärna vinna! Men dessvärre är jag inte ensam om det.


 

 
 
Ingen bild

Gudmor

12 mars 2008 18:13

Se där ja!

 
Ingen bild

bella

15 mars 2008 01:46

Älskar dig oxå vi ringer om det är något, men tröttheten börjar komma ifatt nu

vi hörs på telefon

//Puzzzzzzzzz

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 19 oktober 2012 21:39

Då har man blivit ett år äldre och klokare :) Igår smög jag upp som vanligt innan resten av familjen vaknat. Men när jag ska klä på mig ytterkläderna hör jag flera tassande steg och min fina familj kommer ner för att gratta mig ...

Av Jessica - 9 september 2012 22:30

Madeleine har fått njuta av 10 veckors semester denna sommar men imorgon är det åter igen dags för dagis! Dagiset är helt nytt och imorgon är första dagen de öppnar och inskolningen börjar. Var där på föräldrarmöte förra veckan och det är så fint och...

Av Jessica - 27 augusti 2012 23:11

Då har man haft första dagen på jobbet efter semestern. Var faktiskt roligt att vara tillbaka och få börja jobba. Jobbar på världens bästa arbetsplats med massa utmaningar, bästa teamet och härliga gäster så hut kan man inte tycka det är roligt :) D...

Av Jessica - 25 augusti 2012 09:51

Igår kväll överraskade vi barnen med att gå på Gröna Lund. Det var så roligt för oss alla och som förälder uppskattade man det så mycket när man verkligen såg lyckan och glädjen i barnens ögon när vi åkte karusellerna. Ögonen lyste och det härliga bu...

Av Jessica - 23 augusti 2012 23:23

Då har min stora tjej börjat i skolan! Man undrar som sagt vart åren tar vägen!? I onsdags var första dagen och jag var väldigt nervös... Speciellt då jag förstått sen i våras att de flesta i klassen kom från samma dagis och va därför vänner sen tid...

Ovido - Quiz & Flashcards