Alla inlägg under februari 2009

Av Jessica - 25 februari 2009 21:47

Har gått och blivit förkyld, men tack och lov så har jg ingen feber så jag klarar av vardagen med snytpapper.
Har varit ledig idag och är det imorgon och på fredag också. Riktigt skönt med lite avslappning. Får äntligen tid till att fixa och dona lite här hemma. Idag har det varit full fart med att tvätta och mangla sängkläder i tvättstugan. Han även med att baka underbart goda Drömmar (kakor) och laga god middag. Blev en thailändsk kycklinggryta.

Imorgon får vi se vad dagen har att bjuda på. Ska betala räkningar och plocka lite här hemma. Lär vell bli en tvättmaskin där emellan också :)

Av Jessica - 20 februari 2009 18:00

Isabelle och jag har tagit vårt pick och pack och rymt hemmifrån. Men det blev inte så långt och inte så mycket hemmifrån. Vi har bosatt oss hos mina föräldrar för natten.
Johan har blivit magsjuk och eftersom Isabelle var det förra helgen så ville jag inte riksera att hon blir det igen.
Så nu vankas det snart middag. Blir utskuren biff med gratte (potatisgratäng) :)

Av Jessica - 16 februari 2009 16:49

Tiden bara springer iväg när man är heltidsarbetande mamma. Har fullt upp hela tiden och ingen tid över till nått.

I Lördags var det ju alla hjärtans dag. Fika fina rosor av min kärlek och sen gick vi ut och åt middag. Blev en riktigt mysig kväll :)

Isabelle har hunnit med att vara magsjuk. Hon fick vara hemma från dagis idag för risk att inte smitta andra i efterhand men imorgon får hon gå dit igen och leka av sig. Imorgon ska vi även tillbaka till mödrarvårdcentralen för en koll. Är bara den andra gången vi går dit trots att jag redan är i v.24, tror att när jag va gravid med Isabelle så hade jag hunnit med 4 besök. Men imorgon blir det spännande för då ska vi få lyssna på Vildas hjärtljud för första gången :) 

Av Jessica - 4 februari 2009 17:17

Bissen har rymt till Sälen med sin pappa för en massa snöbus. Tack och lov så kommer hon hem på fredag så nu är det inte många dagar gvar i tystnaden.
Själv har man jobbat en massa och idag varit ledig, har hunnits med både städning och storhandling. Johan har åkt och jobbat så det är bara Smilla och jag som får mysa men det är faktiskt kanske skönt det med.

Vi har börjat diskutera lite fler boendealternativ. Vore riktigt mysigt att hitta ett radhus i en bra närförort med bra kommunikationer till stan. Har hittat några som vi klarar prismässigt men det är ett stort och svårt beslut. Vi får se vart vi hamnar i slutändan. På måndag ska vi på visning till vad som nu är mest aktuellt för boende, lägenheten i Årstadal. Jag har sett den men inte Johan så det blir kul för honom att se vad redan har gått med på att bo i hihi.

Min underbara Pippi Biss :)

Ovido - Quiz & Flashcards