Direktlänk till inlägg 13 maj 2010

Möhippan!

Av Jessica - 13 maj 2010 15:51

Förra fredagen var min möhippa. Jag hade jätte skoj och vill verkligen tacka alla för att den blev så bra. Tack till Jennie, Therese, Bianca, Sabina och Bella för allt!


Började med att jag blev påhoppad i garaget när jag skulle spänna fast Madeleine i bilbarnstolen. Johan hade sagt att vi skulle till Ikea men så var tydligen inte fallet. Från ingenstans övermannade Jennie mig och höll för mina ögon. Nu skulle jag få gissa vilka som var med. Pinsamt nog så missade jag en av mina vänner, Bella! Så då fick jag ett straffpoäng som jag senare skulle få veta vad straffet var. Snabba puckar var det nu. Upp och hämta både ömtåliga och fina kläder och sen skulle vi iväg. Jag blev vackert klädd i en guldperuk och guldkrona.

Vi åkte iväg till Rådmansgatan och spelade "Lasergame". Enlikt ök skulle vi spela alla mot alla men visade sig att bli alla mot Jessica... strunt i det för jag vann!!! men svettig var jag. Tack och lov så åkte vi hem till Bianca efter det för att dricka lite skumpa och smaska i oss lite gottigott. Nu kom nästa "lek". Alla hade köpt ett par trosor var och jag skulle gissa vilket par som var från vem, om jag gissade fel så skulle jag få fler straffpoäng men HA på er för jag gissade alla rätt :) Så med endast ett straffpoäng fick jag veta uppgiften. Jag skulle på vägen in till stan sen sjunga en låt och samla in pengar till en drink. Först blev jag nog lite kallsvettig av id'en men med lite skumpa i kroppen klarar man ju allt! Så vi gjorde oss vackra igen efter vårat träningspass och begav oss mot tunnelbanan. Tror jag chockade hela möhippegänget med hur bra jag var. Jobbar man med det yrket jag gör så måste man kunna bjuda på sig själv och kunna prata så jag presenterade mig själv och sen började jag sjunka "oa hela natten" i tunnelbanan. Jag fick flera fans på vägen genom de 2 vagnar jag sjöng, bla en Irländare som sa att jag var höjdpunkten på hans semesterresa :) Tjänade in hela 364 kr och 10 cent på detta så nu funderar jag på att byta yrke.

Väl inne i stan tog vi oss fram till slutdestinationen Wallmans! Där blev det en jätte lyckad kväll med god mat, en bra show där jag blev väldigt uppmärksammad och självklart världens bästa sällskap! Vi stannade kvar och dansade ett tag men runt kl 1 kände jag och flera av oss att nu var vi trötta och vi begav oss hemåt. Tack igen tjejer! Möhippan kunde inte ha blivit bättre! Ett extra tack till Jennie som organiserade den! Älskar er!

  

Mer bjuder jag inte på ;)

 
 
Anna

Anna

15 juni 2010 13:22

Låter verkligen som en kanon bra möhippa! Kul!

Kram kram

http://anderssonlindstrom.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 19 oktober 2012 21:39

Då har man blivit ett år äldre och klokare :) Igår smög jag upp som vanligt innan resten av familjen vaknat. Men när jag ska klä på mig ytterkläderna hör jag flera tassande steg och min fina familj kommer ner för att gratta mig ...

Av Jessica - 9 september 2012 22:30

Madeleine har fått njuta av 10 veckors semester denna sommar men imorgon är det åter igen dags för dagis! Dagiset är helt nytt och imorgon är första dagen de öppnar och inskolningen börjar. Var där på föräldrarmöte förra veckan och det är så fint och...

Av Jessica - 27 augusti 2012 23:11

Då har man haft första dagen på jobbet efter semestern. Var faktiskt roligt att vara tillbaka och få börja jobba. Jobbar på världens bästa arbetsplats med massa utmaningar, bästa teamet och härliga gäster så hut kan man inte tycka det är roligt :) D...

Av Jessica - 25 augusti 2012 09:51

Igår kväll överraskade vi barnen med att gå på Gröna Lund. Det var så roligt för oss alla och som förälder uppskattade man det så mycket när man verkligen såg lyckan och glädjen i barnens ögon när vi åkte karusellerna. Ögonen lyste och det härliga bu...

Av Jessica - 23 augusti 2012 23:23

Då har min stora tjej börjat i skolan! Man undrar som sagt vart åren tar vägen!? I onsdags var första dagen och jag var väldigt nervös... Speciellt då jag förstått sen i våras att de flesta i klassen kom från samma dagis och va därför vänner sen tid...

Ovido - Quiz & Flashcards