Alla inlägg den 13 maj 2010

Av Jessica - 13 maj 2010 16:09

Jag älskar precis som er andra när det är fint väder. Både Johan och jag tycker om att promenera så igår gick vi från Odenplan och hem i det vackra vädret. Helt underbart var det och visst känner man sig lite extra lycklig och kär? Johan sa flera gånger på vägen att han älskar mig, helt underbart!


I förrgår när jag och Madeleine hämtade Isabelle från dagis så hade vi med oss jordgubbar som vi gick och mumsade på vägen hem. Vi promenerade hem och lekte i parken på vägen så tog 1 1/2 timme men det var sååå mysigt. Min älskade barn är bäst! Här bjuder jag på lite mysbilder.



        

Av Jessica - 13 maj 2010 15:51

Förra fredagen var min möhippa. Jag hade jätte skoj och vill verkligen tacka alla för att den blev så bra. Tack till Jennie, Therese, Bianca, Sabina och Bella för allt!


Började med att jag blev påhoppad i garaget när jag skulle spänna fast Madeleine i bilbarnstolen. Johan hade sagt att vi skulle till Ikea men så var tydligen inte fallet. Från ingenstans övermannade Jennie mig och höll för mina ögon. Nu skulle jag få gissa vilka som var med. Pinsamt nog så missade jag en av mina vänner, Bella! Så då fick jag ett straffpoäng som jag senare skulle få veta vad straffet var. Snabba puckar var det nu. Upp och hämta både ömtåliga och fina kläder och sen skulle vi iväg. Jag blev vackert klädd i en guldperuk och guldkrona.

Vi åkte iväg till Rådmansgatan och spelade "Lasergame". Enlikt ök skulle vi spela alla mot alla men visade sig att bli alla mot Jessica... strunt i det för jag vann!!! men svettig var jag. Tack och lov så åkte vi hem till Bianca efter det för att dricka lite skumpa och smaska i oss lite gottigott. Nu kom nästa "lek". Alla hade köpt ett par trosor var och jag skulle gissa vilket par som var från vem, om jag gissade fel så skulle jag få fler straffpoäng men HA på er för jag gissade alla rätt :) Så med endast ett straffpoäng fick jag veta uppgiften. Jag skulle på vägen in till stan sen sjunga en låt och samla in pengar till en drink. Först blev jag nog lite kallsvettig av id'en men med lite skumpa i kroppen klarar man ju allt! Så vi gjorde oss vackra igen efter vårat träningspass och begav oss mot tunnelbanan. Tror jag chockade hela möhippegänget med hur bra jag var. Jobbar man med det yrket jag gör så måste man kunna bjuda på sig själv och kunna prata så jag presenterade mig själv och sen började jag sjunka "oa hela natten" i tunnelbanan. Jag fick flera fans på vägen genom de 2 vagnar jag sjöng, bla en Irländare som sa att jag var höjdpunkten på hans semesterresa :) Tjänade in hela 364 kr och 10 cent på detta så nu funderar jag på att byta yrke.

Väl inne i stan tog vi oss fram till slutdestinationen Wallmans! Där blev det en jätte lyckad kväll med god mat, en bra show där jag blev väldigt uppmärksammad och självklart världens bästa sällskap! Vi stannade kvar och dansade ett tag men runt kl 1 kände jag och flera av oss att nu var vi trötta och vi begav oss hemåt. Tack igen tjejer! Möhippan kunde inte ha blivit bättre! Ett extra tack till Jennie som organiserade den! Älskar er!

  

Mer bjuder jag inte på ;)

Ovido - Quiz & Flashcards