Alla inlägg den 13 mars 2009

Av Jessica - 13 mars 2009 23:37

Äntligen har vi varit på vårat efterlängtade ultraljud i 3D.
Det visade sig till 100% vara en flicka så nu kan jag shoppa loss :) Ännu bättre var det att få reda på att min moderkaka "flyttat" på sig så jag får föda normalt!! :)

Det var en riktigt kul upplevelse att vara med om och jag rekomenderar alla blivande mammor att göra detta.

Vi kom till Titut på eftermiddagen. Det var jag, Johan, mormor, farmor och moster Therese. Vi fick komma in till ett mysigt modernt rum med soffa och stor tv. Själv intog jag "sängen" med magen bar. Sen fick vi se vår underbara söta dotter. Hon ville som alltid vid ultraljud inte riktigt vara med på bild men vi fick se mycket av henne ändå :) Hon hade munnen öppen nästa hela tiden och låg och sov sött på sin arm.
Man kan redan se hennes pappas drag trot eller ej ;-)
Hon är ca 24cm lång och väger ca 1052g. Mer än 1 kg!! Nu ska man försöka stå ut i ca 3mån till innan man äntligen får hålla sin lilla bebis.

Vi var där i ca 45 min och fick uppleva något helt nytt och annourlunda så som sagt, alla blivande mammor. Ta med familjen och se ditt/ert barn i 3D & 4D ultraljud.

Efter upplevelsen åkte jag och syster min och hämtade Isabelle och sen hem till mormor och morfar och åt middag. Det pratades om ultraljudet och Vilda en hel del. På bussen hem nu på kvällen sa Isabelle "Bebisen måste komma ut! Måste hålla henne." så kupade hon sina händer och sa lilla bebisen. Tror nog att hon kommer bli en bra storasyster :)

Ovido - Quiz & Flashcards