Direktlänk till inlägg 7 januari 2011

Jul & Nyår

Av Jessica - 7 januari 2011 21:57

Eftersom jag varit så dålig på att uppdatera bloggen tänkte jag nu i efterhand skriva snabbt om hur vi firade jul och nyår.


Kvällen innan julafton ställde Isabelle ut tomtegröt och pepparkakor till tomten. Det var viktigt att göra det så tompten visste vart vi bodde så han kunde komma med julklapparna.

På julaftonsmorgon kom Isabelle inspringandes till mig och sa -Mamma! Tomten har varit här! Det ligger massor med julklappar under granen!

Jag var lite trött... tomtemor hade ju faktiskt hjälpt tomten in i det sista...

Så jag "tvingade" ner henne brevid mig i sängen och vi sussade lite till. Eller jag och Johan. Helt plötsligt går Isabelle upp ur sängen och kollar ut på balkongen bakom rullgardinen. Hon utbrister -Johan! Tomten har ätit en bit på pepparkakan!

Jo då, visst hade tomten hittat hit. Han hade mumsat i sig allt det goda förutom en bit pepparkaka. Å under granen låg det fullt med klappar.

  


Självklart fick barnen öppna deras paket. Det vore ju elakt att be de vänta längre.

Madeleine tog det lugnt och sakta och förstod inte så värst mycket. Isabelle slet upp sina paket.

  


Efter julklappsöppning och frukost hemma så gav vi oss av hem till syster i Hässelby. Där var väntan stor... vem var alla dessa paket under granen till?

  


Barnen höll koll ifall Tomten skulle komma...

  


Tillsist kom Tomten! Och han delade ut alla fina klappar som låg under granen. Tur för Tomten så kunder Cassie och Alex hjälpa honom att läsa och dela ut paketen eftersom det var sååå många.

Madeleine var lite rädd för tomten men inte Isabelle.

  


Det var en lång dag men otroligt trevlig. Tack alla fina som var med!



Det nya året firade vi in med Bianca och Stefan här hemma. Det blev en vad jag tror lyckad trerättersmeny.

Förrätt: Grönsallad med pinjenötter, grön sparris och parmachips.

Varmrätt: Oxfilé med Potatisgratäng, vitlökssmör samt sås.

Dessert: Vit chokladpannacotta.


Madeleine busade för fullt tills hon stupade i säng. Tyvär alltför tidigt då hon inte lyckats sova middag under dagen.


Vi andra fortsatte kvällen med karaoke och dans. Dessa bilder är ej tillgägliga ;)

Men jag bjuder på denna:


Det blev inte en alltför sen natt och vi mådde faktiskt bra på nyårsdagen :)       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 19 oktober 2012 21:39

Då har man blivit ett år äldre och klokare :) Igår smög jag upp som vanligt innan resten av familjen vaknat. Men när jag ska klä på mig ytterkläderna hör jag flera tassande steg och min fina familj kommer ner för att gratta mig ...

Av Jessica - 9 september 2012 22:30

Madeleine har fått njuta av 10 veckors semester denna sommar men imorgon är det åter igen dags för dagis! Dagiset är helt nytt och imorgon är första dagen de öppnar och inskolningen börjar. Var där på föräldrarmöte förra veckan och det är så fint och...

Av Jessica - 27 augusti 2012 23:11

Då har man haft första dagen på jobbet efter semestern. Var faktiskt roligt att vara tillbaka och få börja jobba. Jobbar på världens bästa arbetsplats med massa utmaningar, bästa teamet och härliga gäster så hut kan man inte tycka det är roligt :) D...

Av Jessica - 25 augusti 2012 09:51

Igår kväll överraskade vi barnen med att gå på Gröna Lund. Det var så roligt för oss alla och som förälder uppskattade man det så mycket när man verkligen såg lyckan och glädjen i barnens ögon när vi åkte karusellerna. Ögonen lyste och det härliga bu...

Av Jessica - 23 augusti 2012 23:23

Då har min stora tjej börjat i skolan! Man undrar som sagt vart åren tar vägen!? I onsdags var första dagen och jag var väldigt nervös... Speciellt då jag förstått sen i våras att de flesta i klassen kom från samma dagis och va därför vänner sen tid...

Ovido - Quiz & Flashcards