Alla inlägg den 20 augusti 2012

Av Jessica - 20 augusti 2012 09:30

I lördags kidnappades Patric av min man och flera vänner då det var dags för hans svensexa! Och vad gjorde jag och blivande frun då? Jo vi tränade såklart!
Vi tog ett crossfitpass utomhus som bestod av 400m jogg, 15 armhävningar, 15 grodhopp vila 1 min sen börja om 6 ggr!! Jag trodde jag skulle dö flera ggr men är så stolt över mig själv att jag tog mig igenom det! Sjukt kul ändå att se mig själv förbättra min kondition, en vecka tidigare orkade jag inte alls springa lika mkt som denna gång.
Det bästa med crossfit är att man tränar igenom hela kroppen så snabb och att man kan vara hur många som helst för man kör ändå i sin egen takt. Anne var klar med sitt pass när jag hade ett helt kvar men det var nog bara bra för då kunde hon hjälpa till att skrika på mig när jag körde sista racet.
Om nån vill vara med så säg bara till för det är sjukt härligt!

På eftermiddagen fick Madeleine en febersväng på 39 grader men efter en natts sömn var den som borta... Konstigt....

Igår söndag var vi mest hemma och tog det lugnt. Eller lugnt och lugnt... Johan (som faktiskt inte var bakis trots svensexan dagen innan) började greja ute i förrådet med att såga hyllplan. Det ska bli hans manliga hörna med arbetsbänk och massa konstiga saker. Jag har gått med på att han får bestämma själv hur han vill ha det på de 6 kvm eller vad det är så tar jag resten 104 kvm + tomten ;)
När han sågat klart blev det gräsklippning. Jag kan utan att tveka säga att vi har den snyggaste gräsmattan i kvarteret! Han klipper den så fort ett strå växt för mycket och kanterna på gräsmattan ligger an på knä och klipper med en sax...
Medan kärleken höll på med sitt så stack jag till gymet och körde ett intensivt pass. Det brändes rejält i låren efter lördagens grodhopp!
Vi var kanske totalt 10 personer på gymmet och flertalet män. Av alla där var jag garanterat den som svettades mest! Ibland undrar jag om alla karlar går till gymet för att träna eller sitta på en bänk och sms:a...?

Idag ska jag ta barnen för att klippa sig. Isabelle börjar skolan på onsdag så tänkte att hon skulle vara extra fin till det och Madeleine ska klippas för första gången!! Är livrädd fö det eftersom hon har så fina lockar och jag vill inte att de ska försvinna, så det får bara klippas lite.
Får se om det blir träning idag, jag vill men alla tjatar hela tiden om att jag måste vila. Vilade ju i torsdags!

Här är en bild på mig alldeles svettig, trevligt va :)

Ovido - Quiz & Flashcards