Alla inlägg den 13 maj 2009

Av Jessica - 13 maj 2009 22:45

Fick den snälla uppgiften av min sambo att skriva ett personligt brev till honom för att söka lite nya jobb. Upptäckte nu samtidigt som gäsparna kom att klockan blivit mycket och jag vill verkligen sova så Paris kommer imorgon.


Natti natti.

Av Jessica - 13 maj 2009 11:51

Då va man tillbaka till verkligheten. Kom hem från Paris i söndags och sen dess har det varit fullt upp.

I söndags kväll åkte vi hem till mor & far för att hämta nycklarna som Therese haft då hon varit snäll och varit kattvakt medans vi varit borta. Tack Therese!


I måndags hade vi en liten rundtur med bilen och åkte bla för att titta på en ny bil... ja vi skulle bara titta... sen provkördes den... sen oops, köptes den. Så på fredag nästa vecka ska vi hämta den. Blev en Audi allroad 2,7t kombi med quattro... om det säger er något, mig säger det inte mycket. En större bil som vi alla får plats i räcker att veta för mig :)
Efter bilköpet bar det av till att hämta min älskade Biss från dagis. Gud så jag hade längtat efter henne. Men ack så snabbt vi började bråka. Hon har kommit in i en riktig trotsålder! Först vägrade hon sätta på sig en tröja när vi skulle äta, sen låg hon nästan ner och åt och vägrade vara duktig. Senare på kvällen så tar hon en penna, tar den försiktigt mot bordet, jag säger åt henne att rita får hon göra på papper. Försiktigt tar hon spetsen på pennan och petar på mobilen, jag säger åter igen till henne att hon får rita på papper om hon ska rita. Och i ett naffs tar hon pennan och drar ett stort blått streck över armstödet på soffan!! Då blev jag inte glad utan skickade in henne på hennes rum. Tack och lov hade jag massa knäppa medel hemma så fläcken fick vi bort. Gick sen in till henne och satte mig ner och pratade med henne om att hon ska lyssna på mig och att hon inte får göra sådär men att jag älskar henne. Sen va hon super mysig resten av kvällen och även igår men jag har en känsla av att detta bara var början till hennes trotsålder och att den kommer att kännas av en heldel framöver...


Nu är det snart dags för att gå på ytterligare ett besök på MVC. Men nu börjar det närma sig, är ju i v37 nu sv 40 så om 4 veckor är det tänkt att Vilda ska komma ut :) Hoppas dock att hon kommer precis i början av Juni så jag slipper gå över tiden. Men men vem vet när den lilla krabaten väljer att titta ut. Det viktiga är bara att hon gör det utan komplikationer och gärna så smärtfritt som möjligt.


Tänkte skriva lite om Paris senare ikväll och bjuda på lite bilder... och en och en annan rolig historia kanske kommer med... ;-)


Ovido - Quiz & Flashcards