Alla inlägg under juli 2007

Av Jessica - 9 juli 2007 11:21

Nu får det vara slut på detta väder. Är super trött på det. Vill kunna gå ut på långa härliga promenader och inte behöva bråka med ett paraply. Isabelle hatar det också. Hon tycker INTE om att åka vagn när regnskyddet är på.

Igår va vi åter igen hemma hos mina föräldrar. Blev en liten promenad i regnet och sen fika och middag hemma. Va dock lite mysigt. Blir en helt annan känsla att fika när det är tråkigt väder.


Nu har Björn semester :) Han ligger dock och sover fortfarande eftersom han inte kom i säng förän kl 9 imorse. Så jag låter han sova några timmar. Isabelle vilar middag nu sen när hon vaknar så ska vi äta lite lunch och sen ut på en promenad.

Ikväll ska jag troligtvis på picknick hemma hos min moster för att säga hej då till min kusin som sticker till USA 1 år. Isabelle får stanna hemma med pappa så ska bli skönt att vara lite barnfri.



Av Jessica - 8 juli 2007 10:07

Igår kväll va vi hemma hos mina föräldrar. Min syster lockade över mig genom att baka en citronpaj som vart super god :)

Vi kom inte hem förän kl 22.30 och då somnade Isabelle bums, skönt det dock. Annars brukar vi bråka lite innan hon somnar :)

Trots att hon somnade så sent så vaknade hon iallafall samma tid som alltid, kl 07:30 på morgonen. Nu sover hon dock middag lite tidigare än vad hon brukar så hon fick nog inte hela den sömnen hon behöver på nätterna.


Får se vad denna dag ska bjuda på. Troligtvis får det bli en tur hem till mina föräldrar igen för jag lånade mammas busskort igår.


Till Sabina: Jag ska lägga in lite fler bilder. Har lite nya härliga kort på Isabelle. Den som väntar på nått gott väntar aldrig förlänge :)

Av Jessica - 7 juli 2007 10:55

Vilken dyster dag. Det är mörkt och ruskigt. Vet inte alls vad vi ska hitta på idag, känner mig inte motiverad för nått heller. Nån som har nått förslag?


Vilken underbar nattsömn jag fick inatt. Isabelle somnade igår kväll kl 20.30 och vaknade först kl 4 på morgonen för första gången. Då lyfte jag bara över henne i vår säng och hon somnade om. Vaknade igen 06.30 men somnade om igen och vi gick upp först kl 8. Visserligen ville jag sova mer men det vill jag alltid :)

Av Jessica - 6 juli 2007 22:52

Det vart inte en alltför tråkig kväll iallafall. Isabelle fick bada så det dödade lite tid, sen blev det lite mys och lek innan hon somnade strax innan halv nio.

Efter det hyrde jag mig en film (via tv:n såklart, inte går jag ut och lämnar min bebis hemma själv). Det blev John Tucker must die. Typisk amerikansk ungdomsfilm men de är aldrig ansträngande att se och den va faktiskt lite kul.


Nu väntar sängen för min del, mina ögon håller på att falla ihop. God natt Sverige (och Sabina).

Av Jessica - 6 juli 2007 16:46

Ikväll kommer bli en tråkig kväll, Björn jobbar och det är inget på tv. Bara jag och Isabelle. Visst är det trevligt att vara med henne men nått annat vill man ju ha också. Får kanske hyra en film.... eller finns det nån annan stackars vän till mig som är ensam och vill komma över...? Lär ju inte hända, är ju fredag kväll...

Av Jessica - 6 juli 2007 16:21

Vilken lugn och trevlig dag vi haft. Isabelle va underbar på förmiddagen och lyckades hålla sig vaken tills vi gick ut kl 11. Då somnade hon på stört men vaknade bara 15 min senare. Nej tänkte jag då, nu kommer hon vara super grinig för att hon sovit förlite. Långnäsa på mig för hon fortsatte att vara helt underbar. Hon har inte skrikit nått när vi va ute (mer än när hon leker med sin röst). Kl 15 slocknade hon igen och sover fortfarande.


Vi va uppe i Sickla och träffade Bella och Justin för att äta lunch och fika. Alltid lika trevligt att umgås med min andra familj. Har blivit allt för lite nu senaste veckorna eftersom det är sommar och man har för sig saker. Eller rättare sagt, de har för sig saker. Nu åker de ner till Malmö ikväll och kommer hem tisdag kväll, vilket är lagom till att vi åker till Dalarna på onsdag. Så nu lär vi inte ses på några veckor. Kul för er att läsa...eller inte...


Får se hur Isabelle är ikväll, igår kväll va hon lite smått jobbig. Skulle vara skönt om hon är lika underbar som hon varit under dagen.

Av Jessica - 5 juli 2007 20:42

Isabelle är helt tokig i rött. Ser hon nått rött roligt så bara måste hon ha det. När vi äter middag och det är ketchup till så blir hon galen om hon inte får ketchup flaskan. Hon är allt för söt min tös.

Av Jessica - 5 juli 2007 20:40

Vilket underbart väder vi haft nu på eftermiddagen. Jag och Isabelle gick ut på promenad och njöt av varje sekund ute. Så härligt underbart.


Va tvungen att ta lite bilder på naturen. Det är så vackert uppe vid kanalen vid sickla. Hitta också en enormt vacker buske som ni ser på ena bilden bakom Isabelle.

Ovido - Quiz & Flashcards