Alla inlägg under juli 2007

Av Jessica - 4 juli 2007 23:00

Sen Isabelle vaknade har hon varit lite små grinig. Det blev inte heller bättre när vi satt tillsamma´ns i soffan och skulle montera ihop en leksak åt henne. Jag blev för inne i leksaken så jag missade när hon dök ner från soffan med pannan före. Klarade sig undan dock med en liten röd fläck på ena ögonbrynet bara, fast hon blev otroligt rädd, skrek helt hysteriskt mitt hjärta. Snacka om att man känner sig som världens sämsta mamma! Blev mycket gos till henne resten av kvällen.

Av Jessica - 4 juli 2007 20:48

Igår kväll när jag va ute och handlade våra pizzor så missade jag när Isabelle satt sig upp från liggande läge för första gången. Pappa Björn va iallafall stolr över att han fick se det :)

Av Jessica - 4 juli 2007 16:33

Haha skulle baka sockerkaka här om dan och tar fram äggen. Då hittar jag en fjäder som sitter fast på det ena ägget. Jag får typ halvt panik och ber Björn knäcka ägget för jag är rädd att det ska vara en kyckling i ägget med fjädrar och allt.

Är man stockholmare eller vad..... Självklart så förklarade min bonde (Björn) för mig att det säkerligen va hönan som värpte ägget som hade tappat fjädern.... Lite mer logiskt va det.


Ps: Det va en helt vanlig äggula i ägget :) ds.

Av Jessica - 4 juli 2007 16:29

Hade världens sjukaste dröm inatt. Igår diskuterades det lite om ifall det är tänder på gång hos Isabelle och Justin. Så självklart drömde jag om hur barnen får sina första mjölktänder. Såhär går det tydligen till:


Jag drömde att jag fick en extra rad med tänder i min mun. Eftersom jag ammar mitt barn så tappar jag de tänderna och de hoppar över in i Isabelles mun och slår ner en rot där......


Hur sjuka kan inte drömmar vara....?

Av Jessica - 4 juli 2007 16:27

Idag har Isabelle varit på ett toppen humör så det har varit helt underbart. Nu vilar hon dock så att hon kan vakna med ett nytt glatt humör.


Björn gick upp med Isabelle imorse och lät mig sova. Han är så snäll som går upp tidigt trots att han börjar jobba nu ikväll. Han hade dåligt samvete för att han inte hjälpt till med Isabelle under natten trots att han hade lovat.


Jag och Isabelle gick sen ut på en promenad och handlade lite så då passade Björn på att sova. Så vi får vell hoppas han håller sig vaken inatt :)

Av Jessica - 3 juli 2007 17:24

Ikväll blir det pizza från Birkastans pizzeria. Finns inget ställe som har så goda pizzor. Bella, Richard och Justin kommer snart hit och ska också äta det med oss.

Längtar redan, är faktiskt ganska hungrig jag. I vilket fall som helst, hur hungrig man än är så kan jag aldrig äta en hel pizza därifrån. De är enorma!

Av Jessica - 3 juli 2007 17:23

Lekte lite på Björns ben nu på eftermiddagen näs Isabelle sov. Visst har jag gjort ett konstverk....?

Av Jessica - 3 juli 2007 13:02

Idag tog Isabelle sitt första riktiga krypsteg! Fast det va bara det vänstra benet hon tog steget med. Hon är så duktig vår prinsessa. Fast hon tröttnade snabbt på det steget och tog till med ålningen istället. Går ju mycket snabbare då att komma fram till din "härliga" toalettborsten....

Ovido - Quiz & Flashcards