Direktlänk till inlägg 27 maj 2009

Husarrest?

Av Jessica - 27 maj 2009 19:50

Jag måste sätta stopp för Isabelles Pippi tittande. Imorse när vi va påväg till bussen så berättar jag för henne att pappa kommer och hämtar henne från dagis idag. Till svar får jag. -Nej, pappa är i söderhavet...

Jag berättade det för Björn så när han hämtar Isabelle frågar han ifall hon hade sagt det. Då svarar hon att mamma hade sagt det. Dags för pippi avvänjning samt en bra koll mellan mig och Björn så att hon inte spelar ut oss mot varandra. Börjar bli en stor och smart tjej.


På tal om stor tjej så blir hon snart storasyster. 2 v kvar till beräknat datum men det skulle kunna ske nu. Vilket min barnmorska påpekade idag på kontrollen. Dessvärre påpekade hon inte bara det utan även att mitt blodtryck gått upp samt att jag fick göra ett urinprov som inte var det bästa. Ingen havandeskapsförgiftning men tecken på att något är lite galet i kroppen. Så fick ny tid redan på måndag för prover. Men som hon sa, jag kanske inte behöver den tiden för jag kanske redan har min bebis då. En känsla som hon hade och jag hoppas på stämmer.


Så jag blev tillsagd att vila mycket nu och ta det lugnt. Sen är det så att jag lätt blir uttråkad så just nu bakar jag piroger för fullt och har innan dess varit uppe i Sickla och handlat hehe. Men jag vilade 1 h på soffan på eftermiddagen och det borde räknas tycker jag :)

 
 
bella

bella

27 maj 2009 20:03

hahaha en liten pippi flicka hehe, men det hade varit skönt om man kunde vara i söderhavet vill ha tropiska drinkar och lite blått vatten hehe //Puzzzzzzz

http://www.vaniljmousse.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 19 oktober 2012 21:39

Då har man blivit ett år äldre och klokare :) Igår smög jag upp som vanligt innan resten av familjen vaknat. Men när jag ska klä på mig ytterkläderna hör jag flera tassande steg och min fina familj kommer ner för att gratta mig ...

Av Jessica - 9 september 2012 22:30

Madeleine har fått njuta av 10 veckors semester denna sommar men imorgon är det åter igen dags för dagis! Dagiset är helt nytt och imorgon är första dagen de öppnar och inskolningen börjar. Var där på föräldrarmöte förra veckan och det är så fint och...

Av Jessica - 27 augusti 2012 23:11

Då har man haft första dagen på jobbet efter semestern. Var faktiskt roligt att vara tillbaka och få börja jobba. Jobbar på världens bästa arbetsplats med massa utmaningar, bästa teamet och härliga gäster så hut kan man inte tycka det är roligt :) D...

Av Jessica - 25 augusti 2012 09:51

Igår kväll överraskade vi barnen med att gå på Gröna Lund. Det var så roligt för oss alla och som förälder uppskattade man det så mycket när man verkligen såg lyckan och glädjen i barnens ögon när vi åkte karusellerna. Ögonen lyste och det härliga bu...

Av Jessica - 23 augusti 2012 23:23

Då har min stora tjej börjat i skolan! Man undrar som sagt vart åren tar vägen!? I onsdags var första dagen och jag var väldigt nervös... Speciellt då jag förstått sen i våras att de flesta i klassen kom från samma dagis och va därför vänner sen tid...

Ovido - Quiz & Flashcards