Alla inlägg den 18 juni 2007

Av Jessica - 18 juni 2007 22:26

Vilken trevlig dag vi haft. Trodde det skulle bli en hemsk dag med stora skyfall men icke sa nicke. Duggade bara lite lätt på oss hela dagen. Började som sagt med en promenad till Sickla på förmiddagen för att införskaffa lite mat. Sen hem för att äta lunch innan vi åkte till babysimmet.

På babysimmet gick det bra till en början, Isabelle klarade av de uppgifter hon till en början haft problem med. Sen tog tröttheten över. Det va massor med barn i vattnet i olika babyåldrar, föräldrar (mammor+pappor) så det va fullt i den lilla poolen och dessutom så va det Isabelles sovtid. Vi smet undan 5 min innan det va slut eftersom hon va trött och man visste att det skulle bli slagsmål om de 2 duschar som finns. Väl i vagnen somnade hon gott som alltid.

Vï åkte hem och laga mellanmål, fick inte i sig så mycket men inte konstigt det för hon kände vell på sig att det va dags att väcka pappa :)

Laga mat, plockade undan medans bebis vilade.

När bebis vaknade skulle vi byta blöja och vips sa det så va hela bebis+skötbordet blött. Tydligen mycket skönare att kissa när man e nakenfis, blev till att bada igen och det va med glädje för bebis. Hon skvätte ner heela mamma och hade jätte kul.

Vi tog sen en kvällspromenad till Willys i Sickla, jämförde lite priser med ICA kvantum.

Sen hem för att natta bebis :)


Härligt lugn dag man haft.

Av Jessica - 18 juni 2007 22:23

Man får passa på att umgås hela familjen när man kan. Medans jag lagade mat idag så satt Björn och Isabelle på golvet och åt morötter. Så söta de är tillsammans.



Av Jessica - 18 juni 2007 22:20

Är så sjukt när man tänker efter, för 6 månader sen hade jag en liten bebis som bara sov, åt och gjorde i blöjan. Nu börjar det bli en människa sakta men säkert. Helt plötsligt sitter hon jätte stadigt, är vaken mycket mer, äter mat, skrattar, leker... tror dessutom idag att hon sa katt på sitt språk till katterna. Hon sa KA och tittade på maxi (ena katten).



Av Jessica - 18 juni 2007 22:19

Isabelle är en riktig linslus hon. Så fort kameran dyker upp ska det smailas :)



Av Jessica - 18 juni 2007 11:00

Isabelle somnade redan kl 18:40 igår kväll, meningen va att hon bara skulle vila lite. Själv mådde jag lite illa så jag tänkte att jag också kunde vila lite...jo visst, jag vaknade kl 21:00 men Belle sov hon fortfarande. Gick och gjorde mig iordning för natten och sen sov vi. Belle sov dock lite oroligt men vi gick inte upp förän kl 8 :) Känner mig utvilad nu.


Vi har hunnit gå och handla mat och snart ska vi äta lunch. Sen ska vi på babysim och ta igen den gången vi missa när vi va sjuka.


Skriver lite mer sen :)

Ovido - Quiz & Flashcards