Alla inlägg den 1 augusti 2007

Av Jessica - 1 augusti 2007 22:27

Har jobbat lördag-tisdag så har haft ganska fullt upp och sen varit för trött för att riktigt blogga så jag kommer med lite uppdateringar nu.


I måndags gick jag, syster Therese och kusin Josefin till Koh Phangan och åt mat. Har aldrig tidigare varit där så jag tyckte det va riktigt spännande. De har gjort ett toppen jobb med restaurangen så det va en riktig upplevelse att vara där och helt enkelt njuta av thailand med såväl mat som oväder... ja helt plötsligt dämpades belysningen, det blixtrade till och började spö regna! Ja inte på oss såklart utan det bara lät genom högtalarna men det va roligt gjort.

Efter maten kom moster Anette också förbi vilket va trevligt. Så vi fikade med henne och snackade massa skit och minnen. Hade en riktigt trevlig kväll.

 


Igår på jobbet så va jag concierge och fick en hel del konstiga frågor. Den sjukaste va en amerikanska som ville ut på fågelskådning! Hallå liksom, existerar det...? Ja det gör det, duktig som man är så lyckades jag få med henne på en tur nu idag på morgonen. Jag hoppas att hon hade trevligt och såg några roliga fåglar...

Stötte även på en thailändare som va en riktig mansgris och ansåg att jag va kvinna och i och med det inkapabel till att binda ihop 3 lådor med snöre och tejp. Tack för den liksom. Dessutom kläckte han ut sig att jag minsann lever som en prinsessa här och skulle se hur kvinnorna hemma i hans land levde! Ursäkta mig men jag måste nog kalla den gästen för IDIOT!


Idag kom min kära storasyster Jennie hit hem tillsammans med hennes barn Alexander och Cassandra. Vi va här ett tag först, sen gick vi ut och åt lunch. Barnen tyckte att det va varmt (hur man nu kan tycka det efter att nyss ha kommit hem från Turkiet där det va 40 grader) och svalkade sig i en fontän här i Sjöstaden. Vi promenerade hem igen och fikade innan de begav sig hem till sig själva.

 

 


Nu jobbar Björn och Isabelle sover. Hon och jag har haft det riktigt mysigt ikväll. Vi åt middag tillsammans och det gick jätte bra, hon tröttnade dock på sin egen mat efte ett tag och åt hur mycket pasta som helst från mig istället men det fick hon så gärna.

 


Jag undrar vad dagen ska bjuda på imorn, får se vad vi hittar på. Nu är det iallafall snart sängen som gäller för jag är fortfarande trött efter att ha jobbat. Är inte van längre. Natti natti. 


Av Jessica - 1 augusti 2007 22:24

Här sitter min tös och klappar händerna! Visst är hon duktig!

Här sitter min tös och klappar händerna! Visst är hon duktig!

Ovido - Quiz & Flashcards