Alla inlägg den 20 augusti 2007

Av Jessica - 20 augusti 2007 22:32

Jag tror hela tiden att det typ är juni eller nått.

 I Lördags när jag skulle beställa min föräldrarpenning så gjorde jag det för perioden 21 juni-20 juli när det skulle vara för 21 juli-20 augusti.

Nu skulle jag skriva ett mail till min chef och fråha om jag kunde börja senare på måndag den 27 juni....fel det ska vara den 27 augusti!


Konstigt, verkar som om jag inte vill att sommaren ska ta slut trots att jag faktiskt längtar efter den vackra hösten.

Av Jessica - 20 augusti 2007 22:17

Idag fick jag sova. Björn gick upp med Isabelle klockan 9 och jag sov vidare till kl 10:40. Snacka om att vara slut efter att ha jobbat 4 dagar i stress och börjat klockan 7 på morgonen.

Som sagt jag har jobbat torsdag-söndag och det har varit fullt upp. Har påbörjat min tjänst kan man säga! Fick ta en hel del klagomål i helgen men duktig som jag är så vänder jag sura miner till galada miner. Hade ingen gäst som åkte ifrån mig arg :)


Under tiden Isabelle sov middag passade jag på att dammsuga och tvätta fönsterna i loggan. Räknade ut att det blir 32 glas att putsa (om man räknar fram och baksida enskilt). Björn vilade han också men vaknade när Isabelle vaknade eftersom jag inte hörde det så han kom upp med henne till mig och gick och la sig igen. Eftersom jag då höll på putsa fönsterna så fick Isabelle sitta och leka på golvet nedanför och då började hyssen. Först hittade hon pelletsen från kattlådan. Jag tog den snabbt från henne och kastade ut den. Innan jag hinner vända mig tillbaka till henne har hon stoppat in handen i kattlådan och dragit fram en bajskorv! Jag fick panik och drog iväg med henne till duschen och tvättade av henne noga! När hon duschat klart fick hon krypa runt lite och lufta utan blöja. Då ringer pappa och i nästa sekund hör jag ett plaskande ljud. Ja då har hon kissat och sitter och plaskar i det! Det va bara att bära sig av till duchen igen. Vilket busfrö jag har.


Sen fick hon äta glass för hon har ätit dåligt och ville inte ha nån lunch. Den gick i utan problem. Hon fick lite brain freeze imellan men det gjorde inte att hon gav upp glassen :)

 


På kvällen promenerade vi upp till Sickla och handla lite. Jag hoppades på att hon skulle somna i vagnen och vila lite men det ville hon inte. Hon somnade nu för kvällen klockan halv nio och då som en stock. Kanske är bra att hon bara vilar 1 gång om dan nu. Hon har iallafall varit på toppen humör hela dagen lång :)


Imorn ska vi ut på stan med Bella och Justin. Får passa på att njuta av de sista mammadagarna jag har innan jag börjar jobba heltid nu den 3 september. Björn jobbar nu i 4 dagar sen har han bara 2 dagar kvar nästa vecka innan han går på pappa ledighet.


Av Jessica - 20 augusti 2007 22:12

Här är lite bilder från när vi va i Sickla förra veckan och busade runt i leklandet.

 

Här är Cassi mitt i rutchkanan som stupar 1 meter i början. Den slutar med ett topp i ett bollhav :)

 

 Här flyger Alex ner i den rutchkanan som stupar typ 2 meter. Efter ett bra tag vågade vi alla oss ner för den men den va läskig!

 

 Isabelle försöker få tag i bollarna i bollhavet...

 

 ... och tar sig sedan ett dopp i det.

 

 Här åker alla rutchkana och det går undan.

Bana 1: okänd person

Bana 2: Alex

Bana 3: Jennie och Isabelle

Bana 4: Cassi


Vilken skojjig dag vi hade :)




Av Jessica - 20 augusti 2007 22:11

I Fredags va jag hemma hos Anna ute på Värmdö och sa hej då till henne för hon flyttade ner till Växjö i söndags för att börja plugga. Kommer sakna dig vännen, you are one of a kind!

Av Jessica - 20 augusti 2007 21:52

I lördags hade vi våra kära vänner Bella, Rickard och Justin över på middag. Vi hade super trevligt och snälla Rickard kopplade in våran dator till tv:n så att man kan kolla på den istället för skärmen :)

Barnen lekte och hade kul tillsammans. De lekte med gunghästen och gåstolen. Samt busade runt en massa. Är så kul att se de leka med varandra. De blir verkligen sysselsatta.

 




Vi åt middag, det blev fyllda lövbiffar (fyllda med gorgonzola, dijon senap och röd lök). Tror att Rickard tyckte det va gott, han åt iallafall. Bella fick vanligt stekta lövbiffar för hon gillar inte gorgonzola.

Efter middagen fikade vi. Vi hade köpt en liten tårta som vi surprisade Rickard med eftersom han fyller år på tisdag. Han blev helt paff, förstod inte varför vi började sjunga först HAHA.


Efter det var det dags för Isabelle att sova så jag gick in för att lägga henne i hennes säng och natat henne. Men då började Björn busa med Justin så Isabelle kunde inte somna när hon hörde hur kul de hade så vi gick upp igen så fick pappa Björn busa med henne också.



Det vart en jätte trevlig kväll som alltid :)



Ovido - Quiz & Flashcards