Alla inlägg den 17 maj 2007

Av Jessica - 17 maj 2007 23:48

God kväll,


Vilken lugn och skön dag jag haft. Vi har varit hemma nästan hela dagen och vilat. Isabelle har varit på mycket bättre humör och sovit långa stunder. Vi har tagit det lugnt och slappat (bortsett från att jag dammsugit). Till middag blev det pizza och när Isabelle somnat blev det myskväll med filmen Göta Kanal 2. Tyckte den va riktigt rolig men måste nog säga att kultfilmen Göta kanal är snäppet bättre.

Blir dock totalt sugen på att köpa motor båt, vill ha en mysig båt som man kan få plats hela familjen i men det ska inte vara för stor. Vi hade båt när jag va liten och det va så underbart. Varje sommar åkte vi ut i Stockholms skärgård, vi njöt av sol och värme, regn och storm, mygg och grillning. Saknar det. På helgerna kunde man gå ner till båten där den låg i hamnen och sola på däck. Ta ut båten på en liten rundtur runt kungsholmen eller lite längre. Vi hade det kalas och så vill jag ha det igen. Ska se till att Björn tar förarbevis för motorbåt och sen att vi köper en så småningom.


Tankarna flyger lätt iväg till vad vi ska göra i sommar. Det blir en tur till Dalarna i Juli för att umgås med Björns släkt. Tycker det är jätte mysigt där också. Varma ljuva sommarkvällar, härlig natur, familj och vänner. Större delen av Björns syskonskara kommer vara där då också så vi kanske kan tigga till oss lite barnvakt också :-)


Imorn kommer Sabina hem, JIPPI!!


Nu är det läggdags. Varje morgon tänker jag att jag måste gå och lägga mig tidigare för jag är så trött, men ändå så sitter jag uppe till 12-1 nån gång. Det är så skönt med lite ensamtid då man kan koppla av och göra sitt utan att bli avbruten. Tack och lov så har jag en dotter som iallafall sover ca 7 timmar innan hon vaknar för en skvätt mat för att kunna somna om. Borde kanske då inte klaga över min sömnbrist igentligen, finns de som har det betydligt värre.


Ne nu sussar jag.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards