Alla inlägg den 24 maj 2007

Av Jessica - 24 maj 2007 19:44

Vilken härlig dag!


Vaknade med att en prinsessa låg och nöp mig i sängen och sa på sitt gaggaspråk att det var dags att gå upp. Redan tänkte jag, klockan kan inte vara så mycket för du har bara vaknat 1 gång inatt men haha på mig, kl va 8.30 Vi låg och drog oss ett litet tag sen gick vi upp.

Jag försvann iväg för att sola solarium (ja, jag fuskar) och kom hem och hittade sessan sovandes igen, hon vilade middag i 2 1/2 timme! Så skönt, fick lite gjort hemma då.

Sen gick jag och Isabelle till Sickla för att träffa Bella och Justin medans pappa fick en lugn stund hemma. Vi shoppade, Åt lunch och han även med en snabb fika. Hittade en super söt korallgrön klänning som jag ska ha på mig imorn när det är tjejutgång. Längtar så, vi kommer ha det så trevligt.


När vi kom hem bestämde vi oss för att det var dags att montera Isabelles gåstol. Detta skötte pappa alldeles kalas och Isabelle tyckte mycket om den, särskilt när man tryckte på de färggranna knapparna och den börjar spela en melodi och blinka. Belle lyckades även ta sig fram några decimeter men hon tröttnade sen och blev trött så det blev dags för en liten vila. Hon sover nu sött brevid pappa i soffan. Måste nog snart väcka henne så hon kan somna ikväll.


Agendan för imorn lyder:

* Lagning av nagel (fixade mina naglar förra veckan men har redan lyckats bryta av ena lillfingernageln.)

* Dammsugning (ett måste om Sabina kommer förbi innan vi går ut så hon inte får en allergichock av våra katter som just nu tappar det sista av vinterpälsen.)

* UTGÅNG!! Varning på stan, här kommer 2 mammor som inte varit ute på ett bra tag, tur att vi har Sabina som ledsagare med oss.


Björn och Isabelle får sällskap här hemma av Richard och Justin så de får nog trevligt de med.


Av Jessica - 24 maj 2007 00:01

Jag älskar verkligen min familj men känner mig jätte dum som inte har tid att visa Björn lika mycket uppskattning längre. Nästan all min tid går åt Isabelle och när den inte gör det så känner jag mest för att vara ifred och titta på tv eller nått annat.

Saknar Björn jätte mycket när han jobbar men ändå när han väl är hemma så visar jag honom inte tillräckligt att han verkligen varit saknad. Blir så arg på mig själv för det. Måste skärpa mig och det ska bli mitt nya löfte. Nu ska jag gå och krama och mysa med honom hade jag tänkt skriva men di ni inte vet är att efter att jag hade skrivit "Nu ska jag" så dog mitt tangentbord för batterierna tog slut! Skit saker, saknar sladd, här om veckan var det musen som dog mitt upp i allt. Så iallafall, nu avslutar jag för att mysa med min blivande man.


Sov gott.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards