Alla inlägg under juni 2007

Av Jessica - 27 juni 2007 12:06

När Isabelle vaknade ville jag absolut inte gå upp. Hade hoppats på att hon skulle sova till runt nio men nej då, här vaknar vi innan kl 8, även fast vi somnade sent igår.

Så jag vaknade på fel sida och sen gick allt utför. Vädret är förskräckligt, Isabelle vägrade äta frukost trots att hon va hungrig, jag fick inte äta min frukost för hon va så krävande så mitt te vart kallt. Sen så pajjade digitalboxen+bredbandet!

Tack och lov har man världens bästa sambo som kliver upp ur sängen, ringer bredbandsbolaget och får Isabelle att somna. Eftersom jag inte hade nått att göra (kunde förstårs ha städat men inte direkt motiverad till det) så gick jag och vila jag med. Fick sova 1 hel timme så tack min underbara prinsessa för det. Nu är hon och jag på bättre humör och vi vaknade till en fungerande tv+bredband. Om bara nu vädret kunde bli bättre också... :)

Av Jessica - 26 juni 2007 22:46

Idag va jag och Isabelle på stan med hennes gudmor/fadder/moster Therese. Vi handlade presenter till min storasysters dotter Cassandra som fyller år på torsdag. Gud va det finns roliga grejer att handla till henne. Hon blir 6 år och är en riktig liten hemmafru kan man säga. Hon älskar allt som är flickigt och att pyssla. Hittade en grej som verkade jätte kul, att göra sina egna studsbollar! Fanns sånt när en annan va liten?? Vet typ att man kunde göra sina egna gipsfigurer men inte studsbollar.


Vi passade även på att fika/äta lunch och sen ta en glass i Vasaparken. Såg kul nog en av våra gamla fritidslärare eller vad det heter. Fast han kände nog inte igen oss, inte så konstigt det dock. Men han såg likadan ut, hade bara en lite kalare fläck på hjässan.


Isabelle somnade nu först kl 2230 så förhoppningsvis sover hon länge imorgon bitti, men vi får se med den saken. Skönt nog va hon inte ett dugg jobbig såhär sent på kvällen utan hel mysig.


Ne nu ska jag nog ta och plocka lite innan sängen kallar mig.

Av Jessica - 26 juni 2007 22:43

Gud va utvecklingen går snabbt för en bebis. För 7 månader sen låg hon mest stilla på rygg och sprattlade med benen. Nu när hon ligger på golvet hinner man knappt blinka innan hon ålat sig iväg för att göra hyss. Hittar man inte henne bland kattmaten så ligger hon under soffbordet och drar i sladdarna. Det värsta är att när man säger till henne så kollar hon så sött på en så man smälter och knappt kan bli arg. Älskar min sötnos så mycket. Kanske för mycket, tror jag kommer ha jätte svårt att säga till henne på skarpen. Kommer nog bli som med katterna, Björn säger till de på skarpen när de gjort nått dumt och de förstår, jag gullar med dem jämfört med Björn.

Av Jessica - 25 juni 2007 22:24

Vilken underbart härlig kväll det har varit.

Isabelle och jag tog en liten promenad på kvällen när pappa åkt till jobbet. Vi gick omkring i Hammarby Sjöstad och längs med vattnet. Isabelle vart lite grinig ett tag men somnade sen och jag satte mig ner med mitt kaffe och kändisblaska och njöt av friheten denna sommarkväll. Känns som om jag fick vila ut på nått sätt. Så småningom vaknade Belle och vi begav oss hem för lite mat och badning.

Nu sover min tös gott och det ska jag snart också göra.


Till Björn.

Älskar dig och saknar dig redan. Blir så tomt utan dig här hemma. Ta det försiktigt inatt och tänk på din familj innan du gör nått dumt. Puss och kärlek.

Av Jessica - 25 juni 2007 14:23

Usch va jobbigt det va att gå upp imorse. Visserligen va kl 8 men hade så skönt när jag fick sova ut igår.


Har inte gjort nått alls idag. Det va Björns tur att sova ut eftersom han börjar jobba ikväll. Så när han vaknade tog jag min väska och gick. Ja till solarieöarna vill säga. Har inte solat på typ 3 v så jag börjar blekna...inte bra det. Efter en underbart ensam lugn stund i 12.30 min, med värme och lugna favoriter fick det vara nog med det. Gick då och handlade lite middag. Ska bli en kycklinggryta som jag inte gjort på ca 2 1/2 år tror jag. Så det blir nästan som nytt :)


Isabelle vilar middag. Hon har sovit över 1 timme. Inatt sov hon faktiskt bättre än jag hade förväntat mig. Hoppas hon vaknar upp som en glad liten skit :)

Av Jessica - 24 juni 2007 21:34

Idag har vi inte gjort mycket. Vi va ute och åt en sen lunch på eftermiddagen, promenerade och tog sen en fika på en av uteserveringarna. Va super mysigt. Brukar inte lyckas få Björn till att fika men idag gick det och jag tror minsann han tyckte det va lite nice han med.


Idag lät Björn mig sova igen. Gick bättre för jag kom på att jag kunde lägga huvudet under kudde+täcke så att jag inte hörde Isabelle skrika. Gick kalas det :)


Imorn kväll börjar Björn jobba igen :( Får se vad man ska hitta på dessa 4 dagar. Bella och Justin är inte heller hemma, de har rymt till Ålands skärgård och kommer inte hem föräns på torsdag.  Ska nog kidnappa lillsyrran nån dag och fika med eller nått.


Ne nu ska Björn laga sen middag till oss. Blir det vanliga när han lagar mat, Makaroner och Bacon :) men jag slipper iallafall laga mat!

Av Jessica - 24 juni 2007 21:32

Isabelle ligger och sover men inte så gott. Hon halvsover bara. Näsan rinner så antar att hon har lite svårt att andas. Räcker dock med att gå in till henne och lägga henne till rätta eftersom hon vrider och vänder på sig. Stackars min tös.

Av Jessica - 23 juni 2007 23:24

Isabelle fick sin första egna glass idag. Hon blev helt tokig när hon åt den och helt plötsligt började hon gallskrika! Troligtvis fick hon brain freeze. Det roliga va att när vi då tog glassen från henne blev hon ännu argare för det, så hon fick tillbaka den och blev lugn...innan nästa brain freeze vill säga...


Ovido - Quiz & Flashcards