Alla inlägg under juni 2007

Av Jessica - 18 juni 2007 22:23

Man får passa på att umgås hela familjen när man kan. Medans jag lagade mat idag så satt Björn och Isabelle på golvet och åt morötter. Så söta de är tillsammans.



Av Jessica - 18 juni 2007 22:20

Är så sjukt när man tänker efter, för 6 månader sen hade jag en liten bebis som bara sov, åt och gjorde i blöjan. Nu börjar det bli en människa sakta men säkert. Helt plötsligt sitter hon jätte stadigt, är vaken mycket mer, äter mat, skrattar, leker... tror dessutom idag att hon sa katt på sitt språk till katterna. Hon sa KA och tittade på maxi (ena katten).



Av Jessica - 18 juni 2007 22:19

Isabelle är en riktig linslus hon. Så fort kameran dyker upp ska det smailas :)



Av Jessica - 18 juni 2007 11:00

Isabelle somnade redan kl 18:40 igår kväll, meningen va att hon bara skulle vila lite. Själv mådde jag lite illa så jag tänkte att jag också kunde vila lite...jo visst, jag vaknade kl 21:00 men Belle sov hon fortfarande. Gick och gjorde mig iordning för natten och sen sov vi. Belle sov dock lite oroligt men vi gick inte upp förän kl 8 :) Känner mig utvilad nu.


Vi har hunnit gå och handla mat och snart ska vi äta lunch. Sen ska vi på babysim och ta igen den gången vi missa när vi va sjuka.


Skriver lite mer sen :)

Av Jessica - 16 juni 2007 22:30

Alltså detta snack om möhippa från både Bella och Sabina måste förgöras! Är så sjukt nyfiken på vad ni ska göra för bus. Inget pinsamt hoppas jag... litar på er.

Är ju ett antal månader kvar tills den är också vilket inte gör det bättre... snacka om att jag längtar till saker som ska ske om typ sådär miljoner år! Möhippa, bröllop, flytta till ny lägenhet. Inte ens när jag var gravid med Isabelle behövde jag vänta så länge.

 Men ni vet va de säger, den som väntar på nått gott väntar aldrig förlänge...

Av Jessica - 16 juni 2007 22:26

Björn är verkligen en toppen pappa. Han brukar spela Gitarr och Piano för Isabelle och hon älskar det och blir jätte lugn.


Undra om hon också ska bli bra på instrument och sånt.... Bara jag som är kass då.



Av Jessica - 16 juni 2007 22:19

Idag var Jag, Isabelle, Bella och Justin på picknick på Djurgården. Va jätte mysigt och trevligt. Barnen lekte runt på filtarna och va smått glada. Justin somnade så sött och då tröttnade Isabelle efter ett tag på att inte ha nån lekkamrat och blev lite grinig.


När vi skulle gå därifrån tittade vi till på ett brudpar som stod vid vattnet och tog kort. Gud vilken fin klänning hon hade! Skulle vilja ha en sån också men den hade för långt släp för att det ska kunna funka för mig på "landet"...dessutom vill jag nog inte veta av den prislappen heller...


Isabelle somnade visserligen och sov nästan 1 timme men va fortfarande lite tjurig, va hon större delen av eftermiddagen också men till kvällen blev hon jätte gosig och vi myste tillsammans. Ena sekunden kan man vara jätte trött på henne men det kan försvinna så snabbt. Älskar min prinsessa.


Undra vad man ska hitta på imorn då. Ska regna :(

Vill inte heller vara hemma så Isabelle väcker Björn när han sover...får se vad vi hittar på.

Av Jessica - 15 juni 2007 21:22

Utråkad jag är. Finns inget kul på tv:n. Belle sover...vilket dock känns ganska skönt, gillar att ha lite egen tid men det är roligare att njuta av den om man kan titta på nått skoj. Kl 2140 börjar ett repris avsnitt från sesong 3 av Girls of the Playboymansion på kanal E som man kan underhålla sig med i ca en halv timme.


Björn jobbar han.... gick på nu ikväll och kör 5 pass så blir till att först umgås på onsdag em/kväll. Sen är det midsommar och han är ledig vilket är kul men vi har ingen aning om vad vi ska hitta på riktigt. Vill iallafall att Isabelle ska få en midsommarkrans :) Hoppas det blir fint väder.


Imorn ser det ut att bli picknick med Bella och Justin. Får se vart vi hamnar men trevligt ska det bli, hoppas vi klarar oss från det kommande regnet på söndag, tycker det kan stanna kvar nere i Götaland och strunta i oss.

Ovido - Quiz & Flashcards